Takze este raz:
-kazdy suhlasi samozrejme s tym,ze ked sa ti zablokuje riadenie a pikujes k zemi 1500 km/h tak nebudes vahat a budes chciet odtial vystupit.Ovsem uvazujeme,ze let nadzvukom sa vykonava na vyskach nad 11 km a ak sa ti zablokuje riadenie,tak je este dost casu stiahnut plyn na volnobeh,aj ked pikujes k zemi rychlost ti klesne rapidne aj na polovicu a do vysky aspon 5 km mac cas na katapultaz.
-poziar motoru - pokial letis sam a nema ti kto potvrdit,ze naozaj ti hori lietadlo/motor/,tak su ukony,ktorymi musis skontrolovat,ci naozaj ide o poziar.Ked sa v kabine rozsvieti signalka poziar,este neznamena,ze je skutocny poziar.Pilot ma urobit vyhladovu zatacku najlepsie co najmensim polomerom,vypnut forsaz a stiahnut na volnobeh /berieme stale pripad vysokych rychlosti nad macha/ a skontrolovat dym za lietadlom.
Ak ide naozaj o poziar /dym v kabine,pokles tlaku hydrauliky,odraz plamenov na kryte kabiny v noci,odchylky udajov pristrojov pre kontrolu motora/ pilot prevedie lietadlo do stupania /pre znizenie rychlosti na 500 km/h / a vykona hasenie motora.Ak sa poziar uhasi/zhasne signalka poziaru/,nevypina motor a leti na najblizsie letisko.
Ak sa neuhasi, namieri do neobyvaneho priestoru, vypne motor, a vystreli sa.
Ak sa poziar nepotvrdi a svieti iba signalizacia poziaru, , vtedy pilot vypne forsaz a leti na najblizsie letisko v bezpecnej vyske s ohladom na moznu katapultaz.
Este k tomu poziaru -
pri lietani vo vlhkom prostredi /nacucane mraky/ dochadzalo k signalizacii poziaru z dovodu zopnutia obvodu signalizacie vplyvom vlhkosti/ionizacne snimace/ a nebolo treba robit hned paniku a skontrolovali sa tie veci,o ktorych som pisal vyssie.
Poznam osobne jeden pripad,kedy pilotovi na L-29 zasvietila signalka poziaru , a vystrelil sa aniz by skontroloval , ci ide o skutocny poziar.Masina dopadla na plocho bez jedinej znamky poziaru do zahrady jedneho chalupara tu na Zahori pri letisku a dokonca ani na zemi nezacala horiet./zhodou okolnosti ten chalupar bol herec uz neboztik Misko Docolomansky,velky priaznivec lietania./
3. Destrukcia lietadla nad rychlost 1 macha, jedine snad pri naraze do casti ineho lietadla, bude mat fatalne nasledky,kde lietadlo vplyvom dynamickeho tlaku a aerodynamickych sil sa rozpadne na kusky,takze ak by pilot nebol priamo zasiahnuty nejakym ulomkom z trosiek,tak by bola kabina v takej rotacii,ze by bol asi v bezvedomi,ovsem jasne,ze keby tu destrukciu prezil tak ma narok na katapultaz okamzite.
Dakujem za pozornost. |
|