O postsovětských display pilotech na ruských strojích si už myslím své. Vždy jsem všechny Su, MiGy atd. obdivoval a veškerou západní techniku na let. dnech jsem bral jen jako nutné zlo. Ale když, s nadsázkou, na každém druhém leteckém dni spadne nějaká ta Su-27, nebo nastane alespoň mimořádná situace (třeba přistání na odpalovacích lyžinách PLŘS) ... hmm ... asi už mi přestává vadit, že jsem je pár let neviděl vystupovat. Argument, že jde o těžký letoun se "složitější" pilotáží neberu, pilot má létat v bezpečných limitech daného stroje. Nebo jsou ruské letouny takové krámy?
Samozřejmě je to tragédie. Víc než nějaký "smutek" ale cítím velké zklamání z nespolehlivosti předváděných letounů, pilotů, či rovnou letectev postsovětských států. A nejde jen o nějakou tu bezpečnost, ale také spolehlivost při jednání atd. I organizátoři CIAFů by asi mohli vyprávět.
Třeba to zde bude nepopulární názor, ale cítil jsem potřebu to (hmm, nasrání?) ze sebe dostat. |
|