U starších analogových systémů CPCS (737-100/200 a větší část 300/400/500) to slouží k plynulejší hermetizaci (přepíná se to po spuštění motorů, před zahájením pojíždění, a nafouknutí trupu je pozvolné). Jako záloha, kdyby se na to zapomnělo, dojde při vzletu a posunutí plynových pák přes určitou hodnotu také k zahermetizování, ale to je trochu víc cítit. Za letu čudlík nemá žádný význam, může se s tím cvakat sem a tam a nic se nestane. Po přistání se jeho pomocí kabina rozhermetizuje, a kdyzž se na to zapomene, jde otevřít dveře jen ztěžka a je cítit, jak z nich uniká vzduch. Jelikož tenhle "hermetizační" přetlak je nízký, odpovídá výškovému rozdílu 200ft, zas tak moc se neděje.
Novější, digitální systémy, DCPCS (mají je novější 3/4/500 a všechny 737NG), tenhle FLT/GND switch nemají, hermetizuje se to automaticky při vzletu a dehermetizuje také automaticky po přistání. |
|