Né Jardo v tom to není.
Můj postup byl celkem bezkonfliktní a začínal jsem takto:
1. Na české divizi jsem si stáhnul českou a anglickou frazeologii a zároveň pročetl rady a poučky,které jsou tam uváděné.
2. Přes IVAE a TS jsem se jako _OBS připojil na nějakého řídícího v ČR, ( když máš to štěstí a je nějaký zrovna online) a na jeho frekvenci jsem poslouchal jak to tam komunikují.To samé pak pro angličtinu venku - ale na tu je zatím čas.
3. Tak a nebát se a třeba v LKMT se potom s řídícím začít domlouvat,že to u něj zkusíš - no a už to fičí - nikdo učený z nebe nespadnul. Hlavně nezačínat na velkém letišti !!! Hezky začít doma a česky.
4. Později již přelety a odlety z LKPR.No a potom hurá za hranice.Mít připravenou listo-tabulku,kde budou kolonky pro záznamenání letového a přístávacího povolení - ta je důležitá pro snadné zopakování příkazu a celkem rychle jí vyplníš v momentě jak ti to řídící diktuje.Díky tomu mu to velmi snadno a rychle zopakuješ a nedržíš frekvenci zbytečně dlouho.Já mám na jedné straně listu udělané kolonky pro odlety a na druhé stránce zase kolonky pro přílety.
5. Za poslední - musíš míti mapy pro dané letiště ( většinou jsou volně ke stažení ) a používat routefinder pro nalezení správné letové trasy.Je li možno,tak i aktuální AIRAC pro daný typ letadla se kterým poletíš - PMDG,PSS,WILCO atd. - ty už jsou bohužel placené  |
|