A este pre spestrenie doplnim par veci.
U vojakov sa lietalo na Emila.Ked sa letelo mimo letistneho priestoru,ale do vysky 1500m tak sa lietalo na QNH, a ked sa letelo na hladine tak sa islo na standart.
Vysku standart vypocital pred letovou akciou letovod, ktory bol v riadiacej smene na letovu akciu.Bol to vzdy rozdiel vysky hladiny a tej opravy od letovoda.Ak bola stanovena vyska planovaneho letu 7300m, a oprava od letovoda bola 600m, tak pilot nasadil vysku 6700m , ovsem stale mal vyskomer nastaveny na Emila. Jedine pred pristatim na cudzie letisko/prelet na ine letisko/ sa po obdrzani info od riadiaceho toho letiska prestavoval vyskomer na QFE toho letiska.
Zaujimavostou este pri letoch po republike na hladinach na MiG-21 bolo,ze vyska standart sa este opravovala o dalsiu vysku a to o opravu pitotky.Niektore masiny mali na pitotke "bouli" a niektore boli bez.Existovali preto tabulky,podla ktorych sa este opravovala vyska po trati podla pitotiek.To aby to nebolo take jednoduche.
K tym rozdielom vysiek letisk - vyrazne zaujimavy bol prelet s Albikom z Malaciek do Popradu, ktory je zhruba o 500m vyssie ako Malacky/Kuchyna/ za ZPP/IFR/.Prechod na Tatry veza,prevody milibarov , hektopaskalov ,torrov - tabulky na kolene, vsade mraky, spodok na 300m, ladenie ARK, a na cisle este 2 masiny,v tesnej skupine.To bola divocina.
Tesna skupina znamena, ze vedeni piloti maju na L-39 kridlovy bak nad svojou kabinou asi 2m,tak aby v mraku veduci nezmizol, a vedeny pilot stale sleduje ten bak na konci kridla nad svojou hlavou a v podstate ho hypnotizuje.Pri lete v mraku trebars 50 minut je to skoro na palicu,pilot straca priestorovu orientaciu a nesmie podlahnut tomu pocitu,ze leti vo vykrute aj s veducim.
Zase som sa rozkecal...ale sak je toten patek a u nas je streetfest tak hajde na rokenrol!
|
|