Sorry, ale to je jednoznačně chyba ČSA, ani v nejmenším letiště. Poslat letadlo s nefunkčním APU na letiště, které nemá odpovídající air starter, je chyba dispečinku dopravce, protože si neověřili, jestli v Brně i Ostravě mají ASU dostatečně dimenzované. A letiště samozřejmě není povinné mít ASU na všechny typy letadel. A310 do Brna standartně nelétá (normálně by ten charter letěla A321), takže jsme vybaveni na menší letadla a předpokládám, že Ostrava taktéž. To nahození A310 v Brně byla v podstatě náhoda, protože je to stejný typ ASU, jako v Ostravě a při nahazování bylo vidět, že to je na hranici možností ASU. A proč nezkusili startér bez lidí na palubě? No je vidět, že toho o provozu letiště taky moc nevíš. Co kdyby se motory nahodit podařilo? Snad víš, že není možný nástup cestujících s běžícím motorem. Takže by sice mohli zkusit nahodit, jenže potom by ho zase museli vypnout a čekat cca 5 hodin, než se ASU znovu natlakuje k dalšímu nahazování. A to by se třeba povést nemuselo. Takže výsledek by byl stejný. A že měli na letišti 20 baget, to snad je chyba letiště? Přece nebudou mít permanentně stovky baget, kdyby tam nějaké letadlo zatvrdlo a když ne, tak je permanentně po pár dnech vyhazovat. Fakt si to představuješ jako hurvínek válku a snažíš se omluvit chybu dispečinku ČSA. |
|