Při vší úctě, máš pravdu, nicméně nemůžu souhlasit s tím, že sériově vyráběné letadlo musí být 100%. To je samozřejmě cíl každého výrobce, ALE:
1. vyrábějí to lidé - ti jsou omylní
2. výrobek je pořád jen kombinací pospojovaných dílů - ty mohou obsahovat množství chyb
3. dopravní letadlo je velmi komplikovaný výrobek, a čím je věc komplikovanější, tím spíš se může někde nějaká vyskytnout chyba
4. řídí to taky jenom lidi, i když je čím dál větší snaha jejich vliv co možná nejvíce eliminovat
Rozhodně bych si, ale nedovolil tvrdit, že snad cestující slouží pro testování strojů. Tak to jistě není. Ale musíme se smířit, že naše dopravní prostředky nejsou 100% spolehlivé. Ono u auta ti taky může upadnout kolo. Na železnici selhat zabezpečovací zařízení, loď neutěsnit vrata a potopit se. Prostě takový věci se stávají a stávat se budou.
Vedeme tady jen takový řeči, který těm nešťastníkům nepomůžou, nicméně je zajímavé, kolik je různých pohledů na takovou událost. Musí být neuvěřitelně složité vyšetřovat podobnou nehodu. Zvlášť pak uřídit obrovský tým mnoha lidí s mnoha různými názory, aby z toho byl smysluplný výsledek.
|
|