|  | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 21:18 | |
|  | Já ti nemůžu popsat, co se stalo zrovna v tvym případě, tj. co přesně jsi měl udělat jinak, protože chování na sestupu je u airbusů kontrolováno a upravováno podle několika parametrů. Výška, teplota, výstupy z IRS a letový plán.
Optimální sestupová křivka je vypočítáná od T/D do nějakejch 1000ft nad prahem dráhy, kdy by měl být letoun již stabilizován na sestupové rovině.
Sestup je prováděn v případě managed descent modu tak, že část křivky je sestupována s motory na idle až do prvního bodu s předdefinovanou výškou (omezení na příletové trati apod.) Další část vede letoun do DECEL bodu s předpočítanou spotřebou při ATC požadavcích.
Takže managed DESC mod udržuje křivku a rychlost se může pohybovat v rozmezí +/- 20knotů od nominální sestupové rychlosti.
Pokud managed mod zvolíš po přeletění T/D, pak autopilot se bude snažit doletět vypočítanou VNAV path, takže bude klesat rychle a nebude držet optimální trať sestupu (fialové kolečko), protože bude nucet dodržovat vejškový omezení definovaný v FMGS.
Takže nejlepší je managed mod zapínat před T/D. Ovšem klesání víc jak 6000ft/min v režimu autoflight možný neni. POkud mezi dvěma výškovými omezeními je sestup příliš příkrý, bude vyžadováno zvýšení odporu hláškou MORE DRAG nebo AIRBRAKES na MCDU.
Pokud chcete. aby letoun dodržoval optimální sestupovou rovinu, volte Altitude selectorem výšku podle constraint výškových omezeních následujících bodů (fialový údaj) a ne nižší... |
| |
|