Já nic nepotvrzuju, a trvám si na tom, co jsem napsal výše. To co píšeš, a hlavně jak to píšeš, je blbost.
a) Nejde o lidské oko, ale o nervy a mozek za ním. Rozdíl "vnímání plynulosti" je u lidí asi stejně rozsáhlý, jako třeba reflexy (někdo řídí formuli, někdo neuřídí ani autíčko na dálkové ovládání).
b) Pleteš si pojmy s dojmy. FPS je jen jeden ukazatel. Když to řeknu triviálně, můžeš mít plynulých 20fps a cukajících se 30fps. Ono totiž nezáleží jen na průměrném počtu snímků za vteřinu, ale i na jejich rozložení na časové ose.
c) V neposlední řadě je zde i otázka způsobu použití. Při rychlé 3D first-person-shooter akci bude 30fps na spodní hraně hratelnosti, u tahové strategie bude ta samá hranice zbytečným luxusem. Totéž platí i v FSce - na 2D panelu nebudeš potřebovat zdaleka tolik fps, protože krajina za ním se stejně nemění nijak rychle, možná tak s vyjímkou vzletu a přistání. Ve 3D VC to bude podobné až do momentu, než se začneš rozhlížet, typicky je to znát třeba při použití TrackIR - tam je i necukajících se 20fps málo a při 15fps tě z toho rozhlížení klidně rozbolí hlava.
Motion blur, dvojité vzorkování, hřebenový filtr, ana-vs-dig ..... to už jsou tuny dalších specifických aplikací, které s naší problematikou plynulosti virtuálního letání nemají nic společného. Obecně ale tvoje paušalizace že kdo nemá alespoň 30-40fps tak je lůzr, protože mu to nejede plynule - to je jak už jsem psal výše BLBOST ! |
|