Heleď, k těm otočkám, zase z toho nedělej kovbojku, že letadla lítají jen tak nějak halabala prohlídnutá, jen aby se všechno stihlo, tak to vůbec není. Každé letadlo prochází velmi podrobnou a výrobcem a předpisy předepsanou sadou kontrol, od těch denních, přes roční, až po generálky různého stupně. Samozřejmě všechno závisí na lidech a všechno se dá "odrbat", ale to už je holt na serióznosti dané aerolinky. Dále každé letadlo před letem prohlédne někdo z posádky - a byť to vypadá jako procházka kolem, je to poměrně dost podrobná prohlídka pro člověka který ví kam se podívat a co hledat a postihuje všechny důležité systémy. Pokud je na daném letišti i servisní tým, tak prohlídku dělá taky nezávisle technik od nich (přímo od aerolinky nebo někdo nasmlouvaný). Krom toho má letadlo taky svou diagnostiku a závady na systémech hlásí posádce. V neposlední řadě taky na letadlo kouká ground staff při pushbacku a startu motorů (a dost často taky leccos objeví a díky jim moc za to) a taky věžka při pojíždění. To že se někdy něco přehlédne nebo pokazí je dáno spíš obecně poruchovostí jako takovou a celkovou údržbou, než tím, že by to někdo odflákl, nebo "pilot nic nepocítil a došlo k naložení lidí a odletu zpět". Tak to nefunguje, v letectví je všechno několikanásobně jištěné a kontrolované a nejde za nějakým problémem ihned hledat nějakou snahu o úmyslné odfláknutí, ohrožení letu a lidí, apod.
Samozřejmě že se najdou evidentní případy jako třebas přelepené statické porty, díky kterým havarovala 757 (dodnes nepochopím), ale to jsou výjimky a z toho co se stalo rozhodně nepoznáš, jaká je příčina a jestli někdo neudělal něco co měl, nebo se prostě něco porouchalo. |
|