i letadla bez SSR jsou vidět na radaru a kdyby chtěl dispečer vědět, jestli jsi to fakt ty, tak ti dá zatáčku vpravo a zatáčku vlevo - a když ho poslechneš, udělá mu to zub na čáře a ani nepotřebuješ SSR. ATC maj docela přehled, i když si někteří z nás myslí, že někam letí a nikdo o nich neví (bývalý ADIZ např...) - jak kde. Například na ACC je pokrytí primárem dost slabé, vidíme něco kolem Prahy, něco kolem Brna. Navíc nemáme z primáru klasické RAW Video (takové ty rozmazané šmouhy známé z filmů), ale pouze digitální stopy, které jsou mnohem hůře rozpoznatelné a snadno se zamění s falešnými odrazy.
pro lety VFR se nevyžaduje povolení, ale musejí se dodržovat podmínky VMC (8km dohlednost, 1500m od mraku !! a podobně) - to úprotože nikdy nevíš, kdy z toho mraku vyrazí IFR. - 8km by platilo kdybys letěl v Ečku nad FL100. Pod stovkou je to 5km. A u nás je Ečko konstruované tak, že leží celé v a pod FL95
|
|