Každý pilot by měl vědět, jakým způsobem se v daném FIR, kde se momentálně nachází, uplatňují třídy vzdušného prostoru a jaká pravidla v takovém prostoru platí a musí být připravený na to, že pokud se někde můžou pohybovat letadla IFR i VFR zároveň, může tam IFR nějakýho toho viďáčka potkat. Ale zase ne nadarmo jsou stanoveny minima dohlednosti a vzdálenosti od oblaků, a to proto, aby piloti VFR měli možnost včas zpozorovat jiný provoz a vyhnout se mu. Proto to tak dlouho trvá, než se získá pilotní průkaz, proto musí mít piloti dobrý zrak, sluch, postřeh, pyschickou odolnost apod. Ani vojáci nevidí veškerý provoz, pokud nemá odpovídač, přestože využívají primární radarovou informaci (pokrytí není všude a malé pomalé a nízké cíle zaniknou mezi pozemními odrazy)a pochybuu, že by to u civilů bylo lepší, protože mám za to, že ti ani primární radary nyvužívají. Pokud informaci máš, tak jí poskytneš, ale pokud nemáš, nic nenaděláš. Profíci musí být jak řlpáci tak piloti, aby se mohli jeden na druhýho spolehnout, když všechno nejde přesně podle příručky. |
|