mas pravdu... ale co sa tyka natacania tej smerovky sucasne s kolesom, nema to len 142, aleje to myslim pripad kazdeho GA lietadla, ktore nema zatahovaci podvozok(cize ak pilot v lufte zoslapne smerovku, kolesom sa samozrejme neotoci) ale napriklad aj L-200, tej sa pri rolovani tiez hybu smervky..
co sa tyka vacsich lietadiel, tak aj L-410 maju aretaciu smerovky...
je na to prepinac na strednom paneli pod plynovymi pakami a ma 3 polohy RUCNE RIADENIE-ARETACIA VYPNUTA-NOZNE RIADENIE.
s odaretovanou smerovkou mozes natacat koleso do uhlu myslim 3,a lebo az 5 deg (pri plnej vychylke kolesa a samozrejme aj celej smerovky) a so zaaretovanou je to ... to by som trepal.
ale je to tusim az od verzie UVP, L-410A sa da po odaretovani vyskovky (pri rozbehu,a lebo vo vybehu) smerovo korigovat len malinkym tuknutim do brzd (nefunguje tam natacanie nose kolesa) a po V1 aj smerovkou.
s boeingom to sice nesuvisi, ale suvisi to s pouzivanim smerovky a brzd )
a v podstate nikdy som nepocul o niecom, cim sa zapina aretacia smerovky na 737. cize otakza pre AJS, alebo niekoho znaleho....
Kde sa v 737 aretuje smerovka?
a tiez jedna otazka od neznaleho pre niekoho,kto pozna prax. )
pouzivaju vobec airmani (vseobecne vratane 737 a aj vsetkych ostatnych dopravnych masin) manualne trimovanie??? v podstate po aktivovani AP co je necela minutka po vzlete si to vsetko riadi autopilot a pri pristavani myslim ze pilot nema cas mat jednu ruku na throttle, druhu na baranoch a este medzi tym si upravovat trim, aby mu to sedelo... ako je to v reale? |
|