No ale jinak jako pokud člověk nepotřebuje moc hejbat s plynama a chce to jen tak lehce dovyvážit, je lepší trimovat rukou, je to podstatně jemnější než elektrickym trimem. Hlavně při velkejch rychlostech anbo nahoře v řídkym vzduchu. Ovšem při potřebě velkého převážení (změna konfigurace nebo tahu motorů) pak je samosebou řešením el. trim. Je pravda, že po vzletu bývá potřeba si s tím trimem pohrát, protože opravdu málokdy je trim nastavenej naprosto správně. První chyba může vzniknout už při nakládání a přípravě loadsheetu, další při nastavování trimu. Ale 737 na to neni moc háklivá, takže je to spíš otázka nepohodlnosti, než bezpečnosti.
Jinak k těm nohám - 737 narozdíl od třeba toho Turboleta nemá přepínač řízení příďáku, jak popisoval Milan. Je to asi tím, že příďák i směrovka jsou řízený čistě hydraulicky, takže se s tim ty šoupátka nějak samy poperou. |
|