... a proč teda máš v profilu napsáno 11 let?
Takže - já tvému problému rozumím, ale jednoduchá odpověď na to není.
Aby se ti povedlo dosednout "na zadní kola" a pak pomalu položit příďové kolečko (jak takové přistání má vypadat), musíš dodržet několik důležitých věcí:
1. sestup k letišti musíš začít ve správné výšce a vzdálenosti od letiště. Jestli lítáš cessnu, tak je to asi 3-4 km nejlíp, výška cca 300m nad letištěm. Jestli dopravák, tak začni na 12-14 km od letiště, asi tak 2500 m nad letištěm.
2. rychlost - na sestupu musí letadlo už letět trochu pomalejc - každý má někde napsanou nejvhodnější sestupovou rychlost. U cessny počítej 70-80 Kt (maximálně 90, ale 100 už je moc a 60 málo), u dopraváku si to musíš najít.
3. rychlost letu udržuješ přitažením nebo potlačením beranů - NEE přidávánímm plynu (!!). Když pak máš správnou rychlost, tak má letadlo taky správnou polohu (čumákem víc nahoru nebo naplacato). To platí stejně u cessny i u dopraváku
4. rychlost klesání by měla být pokud možno po celou dobu sestupu stejná (variometr!), tak aby úhel dráhy sestupu byl asi 2,5-3,5 stupňů (docela placatý přiblížení). Tomu většinou odpovídá klesání kolem 250-400 fps a klesání je spíš potřeba upravit, abys klesal na práh dráhy z pozice, ve které jsi (proto ten začátek - výška, vzdálenost). Rychlost klesání opravuješ ubíráním a přidáváním plynu (NEE přitahováním nebo potlačováním beranů !!). Když přidáš plyn (a současně hlídáš tu rychlost, a tu pak upravuješ těma beranama (- viz bod 3.!), tak bude rychlost klesání menší, když to přeženeš s přidáním, poletíš v horizontu, nebo budeš stoupat. Když ubereš plyn (a budeš správně hlídat rychlost (- viz bod 3.!), budeš rychlejc klesat. Tímhle způsobem se proklesáš nebo nastoupáš na správnou setupovou osu (to je ta kolam 3 stupňů sklonu anebo jak by ti ukázal přístroj ILS nebo FD)
5. tímhle způsobem by ses měl dostat v ose dráhy nad práh dráhy někde ve výšce 15-30m. Nad prahem dráhy stáhneš plyny na volnoběh - a letadlo klesá. V tu chvíli začneš přitahovat (a pozor - tentokrát těmi berany upravuješ tu výšku a trochu zpomalíš rychlost klesání - říká se tomu přechodový oblouk (už totiž nemáš plyny!) - a tím ti bude klesat rychlost. To bys měl mít vytažené velké klapky a hlavní podvozek by měl být 3-5m nad runwayí. Pořát přitahujueš - ale tak abys nestoupal - musí to být "tak akorát" - současně vytrácíš rychlost a "vzpínáš" letadlo čumákem nahoru.
6. ideálně ve výšce 0,5-1m nad dráhou zpomalíš na pádovou rychlost, u cessny ti občas začne bzučet varování pádové rychlsoti - prosedneš se a jsi na zemi s příďovým podvozkem v luftě. U velkého éra otevřeš spoilery a zapneš reverzy a pomalu (dokud mají kormidla účinnost) posadíš příďový podvozek na dráhu. U cessny zavřeš klapky (=přestavíš páčku klapek a ty se začnou zavírat) - a ty něžně (!) povolíš přitažení a tím položíš příďové kolečko na zem
7. s citem brzdíš - až na pojížděcí rychlost. Pak následují důležité úkony před přistáním (a to už je další kapitola).
8. nezapomeň, že napoprvé to nezvládne skoro nikdo. Musíš to cvičit, cvičit a cvičit - a pořád mít na paměti, ve které fázi co čím děláš, jak rychle máš letět, pod jakým sklonem máš letět, jak rychle máš klesat, jaký plyn na to potřebuješ - a při tom děláš ostatní vfěci, vyndaváš podvozek, postupně otevíráš klapky a pořád vyvažuješ to přitažení beranů - abyses s tím nemusel rvát. Když to uděláš postý, je dost možmný, že se ti to pak už povede |
|