Proč je Z-142 nejzákeřnější? Protože se dlouho tváří jako děsně hodný a jednoduchý éro, a pak člověka naráz děsnym způsobem vypeče. Tuhle mašinku znám (troufnu si říct) ve všech možných režimech, a můžu prohlásit, že jsem v životě nelítal letadlo tak náročné na akrobacii a s tak blbym chováním ve vejvrtkách a s tak mizernou klouzavostí při vysazení motoru. Já mám úplnej třes, když vidím, jak nějakej frajírek s tím jde dělat před holkou nekázeň nízko u země. Proboha, když už, ať si na to vezme silnější verze Trenérů anebo padesátku!!!!!!!
Její nejhorší vlastností je ochota z mezních režimů padat do vývrtky. Kdo jí lítáte a máte na ní vývrtky, zkuste si to: nastoupejte hooooodně vysoko, uveďte ji do osté utažené zatáčky, pokles nosu pod horizont opravte "horní" nohou (jak někteří čuníci dělají..BRRRR), ještě trochu tahejte, a eventuálně si do toho stáhněte plyn. Je-li konfigurace příhodná, udělá to LUP a vrtáte na opačnou stranu. A o vybírání vývrtek na 142 bylo řečeno, napsáno dost, a spousta lidí už o tom ani nemůže mluvit. I jiné éra to udělají, ale silně před tím varují a líp se nechají vybrat.
Takovej Trenér, ten pořád kouše, ale sviňárnu neudělá.
Zasmál jsem se pojmu syn VLP )) Z rodiny nikdo nelétal!!! Jednak mi milane nepřijde, že jsem až tak mladej, lítám už přes deset let, navíc pro mě malý lítání nepřestalo být koníčkem ani poté, co jsem začal jak profík, a to bylo víc jak tři roky zpátky. Jinak připouštím, že kliku jsem měl a mam, jen co je pravda. A taky finanční zdroj, přiznejme si, že sám si financovat profesionální výcvik, to je Sysifofský úděl. Pár takovejch kluků znám, krvácej u toho a pořád nejsou u konce (Latome, není to tvůj případ?) Ale taky jsem tomu hodně obětoval.
Jinak bych dodal, že zkušeností zas tolik nemam, protože z lítání jsem pořád měl možnost očuchnout sotva 25procent. Stráááášně moc toho chybí (stíhačky, bombarďáky, rachejtle, vrtulníky, balóny a Vivat)
|
|