Nejsem, já jsem zaujatý proti tomu, když někdo kraviny prezentuje jako přínos pro realitu 
Jinak pomalu screenuju XPlane a FSX pro porovnání a je to velmi obtížné najít nějaká opravdu reprezentativní místa. Zatím rozeberu poznatky (podotýkám, že rozebírám pouze grafiku, nikoliv realističnost letového modelu):
Textury země:
XPlane má v defaultu rozhodně lepší sadu textur než FSX. Bohužel se to projeví jen při létání ve větších výškách (nad 10000ft nad zemí). V nižších výškách to dopadne tak, že se XPlanové textury rozmažou, FSX zůstává dál ostrá. Vyjímkou v XPlane jsou malé plochy tvořené ortofotomapami, oto kontrastněji pak ale vypadá přechod do rozmazaných textur.
V defaultu 1:1, kdyby se použily nějaké lepší textury (Ground Enviroment?) u FSX, tak by to bylo 1:0 pro FSX.
Vykreslování landclassu:
XPlane má definitivně horší algoritmy na vykreslování krajiny z landclassu než FSX. Přechody mezi různými texturami v krajině jsou jen chaoticky promíchané kusy textur bez ladu a skladu. Prolínání navazující na strukturu textury, které používá FSX vypadá omnoho lépe.
1:0 pro FSX.
Autogen:
XPlane má kvalitativně autogen na srovnatelné úrovni s FSX. FSX dokáže vykreslit autogen dál a s větší hustotou, má ho víc rozmanitý a také přechod do textury je u FSX plynulejší, to je částečně ale způsobeno tím, že FSX má "univerzálnější" textury, takže tam přechod tolik nebolí. To je ale věc dat a konfigurace, takže
1:1
Terén:
XPlane vykresluje terén do bližší vzdálenosti bez nějakého znatelného LODování. V dáli schovává terén v jakési mlze i když je dobrá dohlednost. FSX oproti tomu používá LODy (znatelné přechody při nahrávání za letu), ale je vidět libovolně daleko a respektuje u vykreslování kulatost země.
1:0 pro FSX
Oblačnost:
Opticky vypadají oba způsoby oblačnosti srovnatelně dobře. XPlane vytahuje ovšem trumf, na který FSX nemá - mraky hází stín na krajinu.
0:1 pro XPlane
Voda:
Ta úžasná proklamovaná voda ze screenshotu výše vypadá za letu hrozně. Je tvořená podivně přeskakujícími dvojpixely, ve chvíli kdy pauznete a uděláte screen to vypadá super, jak se pohybujete blíž k hladině, tak se na to nedá koukat. Tohle se moc nepovedlo, proti tomu je FSkový olej úplně nádhera.
1:0 pro FSX
Modely letadel:
Vykreslování modelů letadel, kokpitu a dalších věcí je jednoznačně doménou FSX. XPlane tuhle část dost odflákává, pravděpodobně sázejíc na to, že hardcore simulatni stejně budou pořád jen čučet ven z kokpitu. Modely jsou prostě jen otexturované 3D objekty, ani názkak jakéhokoliv postprocesingu textur, tady FS s bumpmapingem, odlesky, enviroment mappingem a stíny rozhodně vede.
1:0 pro FSX
Celkový dojem zatím grafika 6:3 pro FSX. Největším zklamáním u XPlane je u mě zatím ta voda, naopak nejzajímavější věcí jsou stíny pod oblačností a velmi pěkné textury. Škoda jen, že výběr textur zabíjí jejich nedostatečné rozslišení a hrozný algoritmus jejich skládaní na zemi. |
|