Troufám si oponovat, že 1:500 000 rozhodně nestačí , chybí tam toho mnohem víc. Pětistovka je takové nutné minimum informací pro let na trati, ale třeba pro vstup/výstup z řízených prostorů a pod je potřeba doplnit ji konkrétními VFR mapami daného letiště.
Stejně tak doporučování map LAA je docela sporné. Jejich pětistovka je ještě horší než ICAO (což sám píšeš). Naopak dvoustovka LAA by bývala byla pro české létání naprosto bezkonkurenční - obsahuje všechny důležité informace, je dostatečně podrobná a čitelná. Má jen jeden nedostatek - ale bohužel ten úplně nejzákladnější - je zastaralá, takže k ničemu a jen tak brzo nová nebude. Atlasy LAA jsou pak hezká věc pro majitele hadraplánů co se motají na jedné stránce, a nebo jako nouzovka pro simpilota, ale pro praktickou navigaci jsou k ničemu. Nemluvě o tom, že aktuálnost dat je stejně problematická jako u mapy.
Doufejme jen, že LAA vydá co nejdríve znovu dvoustovku, s novými omezenými prostory, jako mapu. |
|