|  | Funkce kormidla 2. 12. 2003 / 20:33 | Jan Starka |
|  | Mám všeobecný dotaz do pléna stran směrového kormidla:
Podle mého názoru (a několika dalších autorů na flightsim.com) nemodeluje FS správně funkci směrového kormidla správně. Podle mých zkušeností i teorie má kormidlo v zatáčce fungovat následovně:
1. začnu naklánět letadlo křidélky a zároveň udžuju kuličku ve středu kormidlem.
2. Jakmile dosáhnu požadovaný náklon, srovnám křidélka i kormidlo a letadlo samo zatáčí
3. Pro přechod do rovného letu opět použiji opečné křidélka i kormidlo
Zároveň by celá věc měla fungovat tak že když bych zatáčel jenom křidélky, tak mi nos letadla nejdříve uhne na opačnou stranu a pak až začne zatáčet. Když zmáčknu pouze kormidlo např. doprava, nos letadla zamíří doprava, ale letadlo se nakloní doleva.
FS funguje jinak - abych udržel kuličku ve středu musím mačkat kormidlo podle náklonu letadla a to tím více, čím více je letadlo nakloněno. Z tohoto důvodu nelze dělat správně spoustu manévrů o kterých se tu uz diskutovalo, jako třeba skluz a tudíž správně přistát s bočním větrem, souvrat nebo i vývrtku
Zajímal by mě Váš názor na tuto věc, protože mi přijde, že tento aspekt není moc zmiňován a nevím, jestli by tento problém šel odstanit úpravou letového modelu. Víte též na http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/op-ed/ed316.htm |
| |
|