Nazdar lidi. Takže k věci. ČSA SERVICES beru jako podraz na mechaniky. Prostě je to agentura, která zaměstnává tzv. "pomocné mechaniky" čili lidi bez licence a bez potřebných kvalifikací. Já můžu říci, že svou praxí a mezinárodní licenci AML Part-66, zkouškami z AJ. a uvolněním "po závadě" se pohybuji na základu cca 25.000 hrubého. Mým průkazem se rozumí, že mi Letecký úřad schválil jako osobu způsobilou k údržbě dopravních letadel, na což je vážený UV více jak 12 velmi těžkých zkoušek. (ÚCL VE SVÉM MATERIÁLU PÍŠE, ŽE ČLOVĚK LICENCE B MUSÍ MÍT VYSOKOŠKOSKÉ VĚDOMOSTI) Pak letušky, která není ani vedoucí kabiny bere po 2-leté praxi přes 30.000 hrubého a to nemluvím za příplatcích za přistání,...(u TS je to neskutečně méně), Také by se mi líbilo dostávat příplatky za provedený úkon, nebo trip check. Nemusím ani psát, že tato letuška nepracuje pod takovým stresem a pracovním nasezením, jako mechanik. Pokud si myslíte, že je naše práce tak snadná, pak si zkuste v -10°C mrazu např vynku vyměnit kolo, nebo dokonce provézt nějakou jinou výměnu spojenou s jemnou motorikou. Tímto si nemyslím, že by snad letuška měla nedůležitou práci, ale u nízko nákladových společností by na ATRku stačila 1 letuška. Takže pokud jsou peníze v letectví nastaveny, jak jsou, pak by se mělo postupovat podle modelu jiných leteckých společností. tj. CPT, FO+ mechanik s licencí, VK, stewarka.
Toto je můj osobní názor. TAkže to není názor žádné organizace. |
|