Jelikož studuji leteckého mechanika a zcela o platy se zatím nezajímám, tak mám k článku tento názor.
Na letišti Ostrava-Mošnov se staví nové centrum pro údržbu letadel,což znamená velký nábor nové pracovní síly jak nových pracovníků pro budoucí výchovu na opravovaných letounech, tak i zkušené mechaniky z jiných firem a týká se to také ČSA.
Mezi ČSA a ČSA Services se nevyznám, ale!, když už Mošnov bude žádat zkušené pracovníky na Boeingy tak samozřejmě pujde po pracovnících kde jinde než v Praze. ČSA services by si tak můžou vyššími platy udržet pracovníky ve firmě a tak úsek ČSA maintenance zlikvidovat.
ČSA se potýká v poslední době s problémy nedostatků kvalifikovaných pracovníků B1 a B2.
U ČSA postupně starší mechanici přechází do důchodů důsledkem přivalu nových technologií.
Skutečně Mošnov přeplácí o vyšší platy a velké výhody ve firmě.
Pracuji pro zplnění školní praxe na letišti v Brně Tuřanech, a můžu vám říct že za 2 měsíce nam přetahly z původních 12 leteckých mechaniků 3 lidi(1 k čsa a 2 na Mošnov)
Pření se o nedostatek kvalifikovaných pracovníků pro údržbu letadel je velké po celé ČR.
Dánská agentura pro pracovní nabýdku uvedla poptávky po leteckých mechanicích s průkazem AML Part66 s odpovídající znalostí jazyků platy až 2.500eur měsíčně.Typovky na spravované letouny zajistí dohodou.
Hold, chce to umět dobře anglicky, člověk může být třeba řezník->začne si dělat průkaz dle PART 145 a 147 a 66 dle předpisů a může do světa, no a samozřejmě technické myšlení |
|