Jak už psal Marky - v případě traťových NDBček o tom není žádných pochyb, jejich význam je takřka nulový. V případě letištních to ale tak rozhodně není a to z mnoha důvodů - už zmiňované snadnosti a finanční nenáročnosti instalace a provozu, nutnosti nějakého záložního řešení, konfigurace terénu (viz např. LOWI), apod.
Ano, všechno lítá na IRS (ne INS!) a GPS, ale pro traťovou navigaci. Pro přiblížení je IRS naprosto k ničemu samo o sobě, pokud nemá dostatek vnějších zdrojů pro update polohy a GPS je zase zatím nepoužitelná pro výškový profil.
K NDBčkům jako takovým - že by se od nich upouštělo z důvodu náročnosti bych neřekl. Když víš co dělat a jak, neliší se to nijak podstatně od VOR nebo LOC přiblížení (mimo přesnost samozřejmě, indikace nefunkčnosti, atd.). Ale s tím snosem větru - to jsem nějak nepochopil - co jde u NDB těžko? |
|