Chtěl jsem spíš něco menšího a pomalejšího než airliner a hlavně spíš ideálně jen ten budík
K těm majákům - NDB byly podle ICAO plánovány na vyřazení nejdřív s nástupem VORů, pak někdy v 80. letech, naposledy do konce roku 2005. Přesto je jich všude hromada a třebas v UK jsou skoro na každým letišti ;o) A protože jejich použití má svoje (náročná) specifika, tak jsou součástí IR zkoušky a to jak hold tak přiblížení. Stejně tak je to pořád levnější a snadnější na instalaci a údržbu než VOR/ILS, takže v místech kam se chystám lítat (tam kde je většinou pořád pěkně a stejně nemají peníze ;o) jo to tak jako tak denní chleba. Krom toho, kdo umí zaletět časované procedurální NDB přiblížení, zaletí už skoro všechno, takže je to skvělý trénink Takže asi tolik o té praktičnosti ;o)
Prakticky totéž by šlo říct i o VORech, s posunem řekněme o 10-20 let.
DME je úplně něco jiného - bez toho se obejdeš těžko jak v traťové navigaci, tak při přiblížení.
Takhle je to se vším, i ILS je koneckonců WW2 technologie, MLS tu mělo být už 20 let, GPSkou se zaklíná taky nejmíň 10 let....
Osobně si myslím, že jakmile se dořeší a certifikuje GPS, tak potom teoreticky může zmizet všechno najednou (snad s výjimkou DME). To ale ještě nějaký (poměrně dlouhý čas) potrvá. |
|