FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
CR vrtule Jeden příspěvek | Celý strom
Re: odázka pro Dandeeho   2. 11. 2007 / 17:33
dandee
Zacnem hned s tym albikom. Jeden cas po niekolkych / asi dvoch/ havariach so stastnym koncom kedy vznikal poziar motoru prave z "prehnutia" rotora a skrtnutia o plast motoru
pri akrobacii pri vacsich nasobkoch, bolo zakazane vykonavat akrobacku do urciteho preskumania pricin atd. Takze potom sa lietalo iba rovno a dolava,popripade aj doprava,
kym to jeden skusobny pilot skorsieho data narodenia nevyskusal u vsetkych utvarov, kde mali albiky, ze nic nehrozi a potom sa zase povolila akrobacka s tym, ze sa jednym okom mal sledovat budik s vybraciami motoru a olej / ako na starom ziguliku/ a
druhym tie ostatne veci pri akrobacke.Maximalne pretazenia boli povolene do 5g. Myslim, ze odvtedy sa pripad s poziarom uz nevyskytol.
Neviem, ci to nebola spatna seria motorov. /Asi kecam/.Na albikoch som sa nalietal tiez dost,hlavne som si uzil vlekania tercov a kazdy let akrobaciu. U nas sme ich nesetrili,mali sme kazdy svoje lietadlo / bolo nas 5/.

No a druha otazka , ako je to v tryskaci. MiG-21 : tak od prveho nahodenia motoru na stojanke novacik okamzite zabudne na to co si busil do hlavy v pozemnych pripravach a dostane okno.Masina zaklakne v spalkoch , motor huci , technici skacu okolo, pilot recituje do interkomu dolezite ukony, a zda sa to vecnost nez sa prepracuje k rolovaniu.Ako sa zatvori kabina, uz ide do tuheho,uz neutecies.Prve rolovanie ides ako dervis, masina ma oproti delfinu alebo albiku neuveritelny vykon,a roluje to aj na volnobeh,a hned tam mas
osemdesiatku/odhadom/.No a start , to je narez. Samozrejme neustale sa nieco kontroluje a hlasi instruktorovi a na vezu. Samotny vzlet je tak 30 sekund tep a tlak na 180,
a clovek v podstate kazdych 5 sekund nieco robi,zasuva,prestavuje,vyvazuje,hlasi, este k tomu sa ma aj orientovat,drzat nejaky slusny rezim,hlavne za sraciek musi presne podla pristrojov, kontrolovat motor atd. Ono sa to potom vsetko zabehne tak, ze od nahodenia motoru je schopny do par minut odstartovat.Nakoniec najvacsia spica je startovanie v skupinach. Ja som mal tu cest sa zucastnit vzletu skupiny 12 kusov MiG-21 , kde som pobyval na peknom 12. mieste, to je na poslednom. To sa startuje po dvojiciach s intervalom 10 sekund, na forsaz, ked vsetci su sachovnicovo rozostaveni za sebou tak, aby necumeli druhemu do trysky , pre poslednych je to nebezpecne z dovodu moznosti nasatia nejakeho bordelu z drahy. Odvtedy sa uz v Ceskoslovensku take divadlo neodohralo.
SU-22 : Vsetko je to skoro podobne ale vynasobene tak 1,5 x .:
Masina uz mala vykonny lampovy pocitac o vahe niekolko sto kg, tazsia bola o 10 ton, motor skoro raz taky tah.
Vzlet na tomto bol o nieco zazivnejsi ako na 21, forsaz sa dala az v priebehu rozbehu, kedy pilot uz nacisto vedel, ze nevyboci z drahy, lebo po zapaleni forsaze sa s tym uz nedalo moc riadit do boku.Po starte tam bolo zase o par veci naviac oproti 21, malo to prestavitelne kridlo, takze sa robili poriadky s kridlom, masina neuveritelne stupala a ked pilot dostal hladinu 500 metrov tak vlastne po starte klesal na hladinu,pretoze spravidla sa prebral v takych 1000 m ked vsetko poupratoval po starte.
Za letu uz pilot spolupracoval aj s pocitacom, co obnasalo 50 percent jeho pozornosti v kabine. No a na pristatie zase musel vysuvat krovky na 30 stupnov a v podstate pri spravnom uhle na zostupovej ose sa nemuselo podrovnavat a lietadlo pekne pristalo. Bol to velky rozdiel oproti 21, a pri pokusoch o podrovnavanie dochadzalo ku odskokom,tzv. kozlom, ktore som si aj vyskusal pri snahe podrovnavat. Potom mi to instruktor raz ukazal a zistil som, ze sa vlastne nic nerobi pred dosadnutim okrem stahovania plynu a tak som sa naucil pristavat so suckom.
No a vlastne odpoviem na podstatu otazky, v tryskaci nie je vobec citit nejaky vplyv turbiny, okrem poriadneho kopanca do chrbta po zapnuti forsaze, a pilotaz je velmi pohodlna,hlavne pri lete horizontalnom,bez akrobacie. Akorat pri razantnejsich zmenach rychlosti do riadenia zasahuje zariadenie ARU-3V , ktore zabezpecuje skratenie alebo predlzenie ramena vychylky stabilizatoru.Je to ako pri formuly 1 , kde ucinnost volantu s rastucou rychlostou sa zmensuje a naopak. Myslim, ze je kazdemu jasne preco to je.

Este spomeniem pristatie na tryskaci.Zase oproti delfinu alebo albiku je priblizenie zhruba o 200 km/h rychlejsie,takze treba rychlejsie rozmyslat, a pilot to pristatie tak nevychutna ako pri tych pomalsich kocarikoch. Zase ked nasledoval po lete na rychlej masinke let na delfinku, tak to si kazdy vychutnaval a maznal sa pri podrovnani,lebo tam sa na priblizeni na pristatie dali precitat noviny a to je este clovek na vsetko sam.

Trochu humoru samozrejme neuskodi...

Ak sa niekto vycerpa pri citani tohoto, tak pardon.
 
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ