Reverz je jedna perfektna vec a vobec nie je na skodu ked pilot pouziva reverz co najviac a setri brzdy, ktore aj tak pri velkom zahriati prestavaju byt ucinne.
Kedysi na MiG-21 F sa stavalo, ze brzdiaci padak po pristatii nesiel vyhodit,lebo bol zapeceny a pilot skoncil v poli, pretoze brzdy brzdili iba zo zaciatku a na konci drahy uz ako keby tam neboli, to clovek iba hlada cesticku medzi svetlami aby ich porozbijal co najmenej a zastavi az na rollstope. Vola sa to "hospodarenie s brzdami".
Po niekolkych takychto vybehnutiach za drahu sa nariadilo pravidelne pouzivat brzdiaci padak , i ked niekedy dobeh lietadla po pristatii v priaznivom vetre si nevyzadoval vyhodenie padaku.
Este taka perlicka - pamatam si na jednom spolocnom leteckom cviceni, Su-25 a MiG-23 mali dost problemy s brzdami hlavne so zahrievanim a po kazdom pristatii v lete ich na stojanke chladili prudom vody z cisterny a vtedy sa masina ponorila do oblakov pary, vyzeralo to dost osklivo. My z dvadsat jedniciek sme na to pozerali ako blazni. V historii MiG-23 dokonca praskla pneumatika na stojanke prave z rozzeravenych brzd a zabila mechanika.
Dufam, ze mojim prispevkom som nikoho nenastval a neurazil.
Mimochodom ja povazujem tvrdsie pristatie u dopravaku vtedy, ked si kridlami skrtne o zem. U MiG-21 sa pri tvrdsom pristatii tusim nad 3g masina hodila na kozy a kontrolovala sa cinnost podvozku. |
|