Jedna věc je otevření reverzů a úplně jiná věc je samotné reverzování. 737 má sice limit 60kts na reverzování, ale nic nebrání tomu, nechat reverzy na volnoběhu (tj. jsou otevřené, vyruší velkou část zbytkového tahu motorů, ale zároveň motory jedou na volnoběh). Podle videa absolutně není možné určit, jestli je měl pouze na volnoběhu (což je na 99,9%), anebo reverzoval. Na eroplánu, kterej lítám teď (motory vzadu á la DC-9, mušlové obraceče), máme podobný limit, ovšem "buckety" si na volnoběhu běžně otevírám i při pojíždění, aby to nezrychlovalo a nebylo třeba přibrzďovat.
Úplně jiná věc je to, že v případě potřeby nic nebrání tomu překročit limit a opravdu natvrdo reverzovat až do zastavení. Zažil jsem to kdysi na Šeremetěvu, sněžilo, skutečné brzdné účinky byly horší, než hlášené, a reverzovali jsme až do úplného zastavení, cca 100m před koncem dráhy. Všechny mašiny po nás, které jsem sledoval, dělaly to samé, včetně 777, které tehdy Aeroflot ještě měl. |
|