| | | Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 12:46 | |
| | | |
|
| | | Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 13:28 | |
| | No ty seš mi teda odborník na lítání. Sám máš kulové a kritizuješ. Byl jsi tam už někdy? Asi ne, protože by jsi jinak zažil, jak to vypadá na větrné hůrce.
Já tam byl hodněkrát, lítám s letadly reál a nikdy si nedovolím kritizovat pilotům jejich jakékoliv přistání. Zkus ukočírovat 70 tun ve 230 km/h a s bočním nárazovým větrem. Chtěl bych tě rozumbrado opravdu vidět. |
| |
|
| | | | Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 13:41 | |
| | Ja tam teda nic tvrdsiho nezaznamenal. A to ze tam byl xwind bylo krasne videt... Asi to tam opravdu nebude zadny med... |
| |
|
| | | | Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 13:42 | |
| | Nevšimol som si, že by Jandik kritizoval... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 20:54 | |
| | Tak tak, obdiv pro toho pilota, čekal jsem na threday, kdo by to v klidu vysvětlil, ale co tady můžeš čekat. Jen jsem koukal na poslední chvíli zavíral reverzy, jenou jsem to osobně viděl na korfu, zavíral až při otočce na konci rwy, taky travelák, je to těžký, chápu to. Zaujalo mě to video. Taky jsem četl od jednoho pilota, že se někdy opravdu kašlu na měkké přistání, hlavně ať ubrzdí, říkal, to se dá chápat. Jenže bohužel tady se věci raději chápou proti tvořiteli threadu, je to jednodušší, než jen tak o věci poklábosit. |
| |
|
| | | | Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 13:42 | |
| | Ja si nevsim, ze by to nejak hodnotil a kritizoval ... jenom poukazal na zajimavy video s prisatnim. (a konstatoval fakt, ze bylo tvrdsi) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 14:26 | |
| | ..a podle čeho poznáš ty nebo Jandik tvrdé a měkké přistání, to by mě fakt zajímalo.
A použití reverzů až do opuštění dráhy? No tak je použili a co jako má být?
Jinak vyspal jsem se dobře a jsem v klidu. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 14:29 | |
| | a proc sem to ted odnes ja? ... ja na to video nekoukal a to jak tam letadlo pristalo vubec nehodnotim. Akorat (jako 3 dalsi lidi) rikam, ze mi tvoje reakce na nej prijde dost neprimerena. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 14:47 | |
| | Mozna ses vyspal dobre, ale reagujes jako nejaka hysterka, nebo kluk, kterymu rozslapaly na pisku babovicky.Podle Tvoji logiky se k praci pilota muze vyjadrovat zase jen pilot, k praci doktora doktor, k praci ucitele ucitel...Myslim ze podobne zcestne nazory hlasa nas prezident tvrdic ze kdo chce kritizovat politiky, at sam do ni vstoupi, nebo si zalozi vlastni stranu, jinac at drzi pusu a chodi k volbam.Zkus si ma to vzpomenout, az se ti neco mimo litani nebude libit. Nikdo neni posvatna krava a prehnana jesitnost neni zrovna idealni vlastnost pro pilota.
Dodam ze to pristani mi prislo naprosto profesionalni - bez chybicky,jen me zarazila ta tvoje reakce.LETU ZDAR |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 16:24 | |
| | Klasika techto stranek. Nekdo jsem neco posle nebo se spatne zepta a HNED se nekdo trapne ozve!!! Nauc se cist |
| |
|
| | | | Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 14:02 | |
| | Jsi se na dnešek málo vyspal, viď? To chce klid a nohy v teple... |
| |
|
| | | | Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 14:31 | |
| | Fakt jenom urážíš a kritizuješ.. nic víc... Jenom ukazal na video a ty hned na něj narážíš... radči se uklidni LATOM že jsi v TV to ještě neznamená že všechno víš všechno znáš a všude jsi byl |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 14:42 | |
| | Fajn, je tu ještě někdo, kdo si potřebuje vyhonit ego a napsat, jak je Latom strašnej sobec, šmejd, blbec, pitomec, opilec, hajzl, nervák, idiot, neustálý kritik a nesnesitelnej snob ?
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 14:49 | |
| | Uz jsem mu to napsal!Jen si myslim,ze si to ego zacal honit nejdriv sam))) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 15:05 | |
| | Na nikom si ego nehoním. Nerozumím tvé práci, proto ji nikdy nebudu hodnotit, jestli něco děláš nebo ne špatně. Proto, jsem napsal, že hodnotit někoho jiného, aniž tu danou práci zná, je špatné. Ptal jsem se, podle čeho se pozná tvrdé přistání, ani jeden z vás, co mi tu teď nadáváte, tak to nedokážete říct. Kdy to je a kdy ne? Stejně jako použití reverzů až do odbočení z rwy.
Takže až někdy přistanete s letadlem (které budete sami řídit) tak, že to bude opravdu rána a řeknete si, že příště si musím dát větší pozor na chybu, kterou jsem před dosednutím udělal, tak potom poznáte, že když vám někdo, kdo tohle vůbec neumí, řekne, že jste s tím praštili, tak ho asi budete chtít praštit taky za ty řeči. A o tom to celé je. Hodnoť a kritizuj to co sám znáš. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 15:54 | |
| | toho si nevsimej Tomasi ... vesmes co koukam na ty co se ozvali, tak jsou to jedinci, kteri uz vickrat prokazali ze maji problem s pochopenim psaneho textu .... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 15:58 | |
| | Vaše hádání mě nezajímá!
Ale Latome k těm reversům. Já si myslím, že je to tím zasunutím motoru jakoby do sebe. Nevím jak to napsat technicky správně, ale uprostřed válce je černý pás, který se při uvolňování sesune.
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 16:33 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 18:06 | |
| | Díky, aspoň mám na večer program |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 16:40 | |
| | "že když vám někdo, kdo tohle vůbec neumí, řekne, že jste s tím praštili, tak ho asi budete chtít praštit taky za ty řeči. A o tom to celé je."
Jenze Jandik v tom svym prispevku nic takovyho nenapsal. A o tom to cele je... Nikdo nenapsal neco ve stylu, ze pilot je spatnej a prastil s tim. Pisatel se chtel podelit o video zajimavyho a tezkyho pristani, nic vic
P.S: ja osobne ti nenadavam, akorat mi (kvuli tomu co pisu vejs) ta reakce prisla zbytecna, nic ve zlym |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 16:45 | |
| | Přesne tak LATOM hned na nej narazil v prvni odpovědi... Newim proč ,ale vždy když napíše JANDIK tak se tu začnete hádat proč? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 18:44 | |
| | Tome, pracuješ na tom dostat se na místo, kde budeš takové řeči poslouchat denodenně z ůst lidí všech typů, povah, národností, vyznání a profesí Jedna ze součástí onoho povolání je i zachování chladné hlavy v případech....na které prostě nejde nic říct. Někdy je jakékoliv vysvětlování zbytečné, člověk tím jen ztrácí čas. To máš jak s těmi Airbusy (ehm , někdo za tebou přijde a řekne ti - jo hele, to jen zmákneš ENTER a letí to celou dobu samo co ? Co na to říct ? Stačí si vzpomenout na ty stovky hodin teorie, metrovou hromadu knih, pot v letadle a na simulátoru, nervydrásající zkoušky a testy, měsíce nebo i roky času a statisíce peněz na úvěrech....a pak už ti zbyde jen se usmát a říct nashledanou. To nikomu nevysvětlíš, kdo to nezkusí někdy sám....
Pozn. pod čarou: Na druhou stranu si myslím, že Jandíkův příspěvek vůbec z takové kategorie nebyl, nic nekritizoval co by nebylo objektivně patrné a tvou reakci si v takovém duchu rozhodně nezasloužil |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 19:03 | |
| | No, ono je totiz dulezite rozlisit mezi "hard" landing a "firm" landing. Nekde sem totiz cetl perfektni tvrzeni, ze "firm landing inside TDZ" je daleko lepsi nez "soft-to-kiss landing outside TDZ", nehlede na to, jak moc letusky a pasazeri nadavaji. A u kratkych drah to plati merou vrchovatou.
btw. tohle mne prislo jako to firm |
| |
|
| | | Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 14:51 | |
| | Video je pekny,pristani mi tvrdsi nepripada,vykon posadky mi pripada naprosto profesionalni az ukazkovy vzhledem k podminkam.HOWGH |
| |
|
| | | Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 14:53 | |
| | na to jak tam fučalo to bolo krásne pristátie a preto - pochvala pre pilota ! |
| |
|
| | | Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 15:05 | |
| | Nemůžu zapnout video pls jak na to a ano jsem idiot kdyby mi to někdo chtěl oznámit |
| |
|
| | | Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 16:47 | |
| | No ten reverz je tam asi tak dlouho možná proto,že kápo nechtěl více mučit brzdy.To asi není nic proti ničemu No a ta dráha tam opravdu není moc dlouhá,ale menším asi bohatě stačí |
| |
|
| | | | Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 16:55 | |
| | u B737 vim že by neměli být reverzy pod 60kt. Má to teda nějákej důvod, když jindy se to běžně smí?
jinak zajímavý videjko,,, škoda jen, že se vlivem jednoho individua téma přenese do hádek... nechápu |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 17:13 | |
| | Motory B737 sú umiestnené extrémne nízko. Je tu veľké riziko nafúkania a nsledného nasatia bordelu do motoru. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 17:40 | |
| | ...to sem radši nepiš, abys nedostal zjeba :-/ |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 17:41 | |
| | Proc, dyt je to pravda... ?
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 17:58 | |
| | Taky je pravda co napisal Jandik :/
pretentokrat to myslim Tomas prehnal, aj ked si viem predstavit situaciu v ktorej by bola dana reakcia absolutne primerana |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 18:29 | |
| | možná jsem to nepostřehl, ale jaké letiště to je? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 18:47 | |
| | Location: Arrecife - (GCRR / ACE) Lanzarote - Search
je to v tom videu
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 1. 11. 2007 / 19:19 | |
| | Jedna věc je otevření reverzů a úplně jiná věc je samotné reverzování. 737 má sice limit 60kts na reverzování, ale nic nebrání tomu, nechat reverzy na volnoběhu (tj. jsou otevřené, vyruší velkou část zbytkového tahu motorů, ale zároveň motory jedou na volnoběh). Podle videa absolutně není možné určit, jestli je měl pouze na volnoběhu (což je na 99,9%), anebo reverzoval. Na eroplánu, kterej lítám teď (motory vzadu á la DC-9, mušlové obraceče), máme podobný limit, ovšem "buckety" si na volnoběhu běžně otevírám i při pojíždění, aby to nezrychlovalo a nebylo třeba přibrzďovat.
Úplně jiná věc je to, že v případě potřeby nic nebrání tomu překročit limit a opravdu natvrdo reverzovat až do zastavení. Zažil jsem to kdysi na Šeremetěvu, sněžilo, skutečné brzdné účinky byly horší, než hlášené, a reverzovali jsme až do úplného zastavení, cca 100m před koncem dráhy. Všechny mašiny po nás, které jsem sledoval, dělaly to samé, včetně 777, které tehdy Aeroflot ještě měl. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 2. 11. 2007 / 00:15 | |
| | Reverz je jedna perfektna vec a vobec nie je na skodu ked pilot pouziva reverz co najviac a setri brzdy, ktore aj tak pri velkom zahriati prestavaju byt ucinne.
Kedysi na MiG-21 F sa stavalo, ze brzdiaci padak po pristatii nesiel vyhodit,lebo bol zapeceny a pilot skoncil v poli, pretoze brzdy brzdili iba zo zaciatku a na konci drahy uz ako keby tam neboli, to clovek iba hlada cesticku medzi svetlami aby ich porozbijal co najmenej a zastavi az na rollstope. Vola sa to "hospodarenie s brzdami".
Po niekolkych takychto vybehnutiach za drahu sa nariadilo pravidelne pouzivat brzdiaci padak , i ked niekedy dobeh lietadla po pristatii v priaznivom vetre si nevyzadoval vyhodenie padaku.
Este taka perlicka - pamatam si na jednom spolocnom leteckom cviceni, Su-25 a MiG-23 mali dost problemy s brzdami hlavne so zahrievanim a po kazdom pristatii v lete ich na stojanke chladili prudom vody z cisterny a vtedy sa masina ponorila do oblakov pary, vyzeralo to dost osklivo. My z dvadsat jedniciek sme na to pozerali ako blazni. V historii MiG-23 dokonca praskla pneumatika na stojanke prave z rozzeravenych brzd a zabila mechanika.
Dufam, ze mojim prispevkom som nikoho nenastval a neurazil.
Mimochodom ja povazujem tvrdsie pristatie u dopravaku vtedy, ked si kridlami skrtne o zem. U MiG-21 sa pri tvrdsom pristatii tusim nad 3g masina hodila na kozy a kontrolovala sa cinnost podvozku. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 2. 11. 2007 / 09:32 | |
| | No a teď si vem, že se občas u aerolinek vyskytnou odborné vědeckotechnické týmy zpracovávající ekonomické studie na téma, zda víc stojí nepoužívání reversu versus opotřebované brzdy, anebo zvýšené opotřebování motoru reverzováním X ušetření brzd
Vědecko-ekonomicko-technické týmy ale občas zapomínají na to, co jsi v úvodu napsal, tedy že horké brzdy jsou na bačkory (poznámka - u dopraváků není limitující zahřátí brzd při samotném přistání, to je počítané na to, že to musí vydržet. Omezující je následující vzlet kvůli možnosti přerušení. U naložené 737my totiž často ani půlhodina nestačí k tomu, aby se pořádně ochladily před dalším vzletem) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 2. 11. 2007 / 15:34 | |
| | Nevyplatilo by se vymyslet nějaký chladící systém ? Nemyslím rzrovna polejvat vodou , ale něco na bázi nějakého plynu třeba, bez kalících účinků... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 2. 11. 2007 / 20:32 | |
| | Třeba A320 ho mají |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reverz až do poslední chvíle 2. 11. 2007 / 15:52 | |
| | | |
|
| | | Dobre video resp. letiste 2. 11. 2007 / 19:24 | |
| | | |
|
|