To jméno které si namůžeš vzpomenout bude pravděpodobně FlyBe, je tak ? Q400 mají moc rádi, za dva roky jich budou mít 90. A soudě podle toho jak se nám tu představovali minulý týden, myslí to velmi vážně.
Pokud jde o ty turbopropy obecně - možná mi už tady to lokální palivově-bezdaňové prostředí v UK leze trochu na mozek ale taková je tady realita posledních x let a dohledné budoucnosti. I tam kde si nikdo nic jiného než turboprop neuměl představit se nasazují Embraery, A318-19, nebo BAe-146. A to i přes zvyšující se náklady. Lidi cestují čím dál víc a turbopropy aerolinkám nestačí kapacitně ani dalšími parametry. Kdyby ČR byla UK (a v nikdo netvrdí že v tomhle za xy let nebude), tak lítají Praha-Brno-Ostrava-Karlovy Vary Bulíky a Airbusy min. 4x denně.
K těm blokovým časům - ano, na krátké hopy je z důvodu "shodných" rychlostí po dost významnou část letu podstatnějším parametrem kapacita. A zase se objevuje to samé - vzrůstající nároky. Jsou aerolinky, které by na některých až trapně krátkých tratích naplnily klidně A380 několikrát denně. Provozovat tamtéž turboprop je sice zajímavé z pohledu poměru náklady/výnosy ale už ne z pohledu potenciálního zisku. |
|