No člověče, je možná vidět trend, kdy se velké aerolinky zbavují regionální dopravy (z důvodů nákladů), z tohoto pohledu po SASu už skutečně zbyde v Evropě snad jen jediný vlajkový dopravce s turbopropy ve flotile (jenom si sakra teď nemůžu vzpomenout na jméno ). Ale teď naopak turbopropy zažívají už druhý come-back (první byl v osmdesátých létech, ATR, F-50, Dash 8). Stačí se podívat na objednávky, které má ATR. Na faktu, že lidi preferují jety, to moc nemění. Prostě turbopropy cucaj petrák brčkem a to v současnosti zase začíná hrát roli. Trend zbavování se turbopropů ve prospěch jetů byl vidět možná koncem devadesátých let, jenže to byla ropa o dost levnější.
A co se blokových časů týče, na krátkých tratích je to téměř neznatelné, kolem 5-10 minut. Měl jsem na mnoha úsecích možnost posoudit dva tryskáče a dva turbopropy. Na vzdálenostech typu PRG-VIE, MUC, BTS, OSR, to vážně skoro nehraje roli... |
|