Já bych spíš řekl, že i u SAS je vidět celkem obecný trend zbavování se turbopropů, které prostě nejsou z pohledu blízké budoucnosti rentabilní stroje. Dva zásadní parametry potenciální produktivity - počet sedadel a block speed jsou u nich oba znatelně nízké a tak jediné kdy má smysl je nasadit a projeví se jiné výhody (nízké náklady) je očekávaná nízká obsazenost sedadel, nebo obecně malé počty přepravených cestujících. Pak se ale možná taky vyplatí položit si otázku, jestli takové linky má vůbec smysl obsluhovat - pokud stojí za to, jakýkoliv jetový lowcost je schopen lince zcela dominovat a pokud za to nestojí, nezachrání to ani turbopropy. Spíš si myslím, že se to prostě SAS hodilo do krámu a letadel se elegantně zbaví, možná ještě i nějak výhodně pokud je Bombardieru omlátí o hlavu. Notabene když se už poměrně dlouhou dobu šušká že SAS už může mít brzo livery trošku víc do žluta ;o) |
|