FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich Jeden příspěvek | Celý strom
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   14. 10. 2007 / 21:27
Eddie75 (OK-PJM)   
Tohle jsem nasel na strankach sdruzeni pro ochranu spotrebitelu.
Co o tom soudite?

V neděli 15. dubna odlétal ve 21:40 z Říma do Prahy pravidelný charterový let. Tedy let jinak pravidelný. Na místo plánovaného přistání ve 23:20 letadlo na ruzyňském letišti dosedlo v 0:50. Důvodem tohoto zpoždění bylo mezipřistání letadla na letišti v Kunovicích v souvislosti s fotbalovým utkáním (!), které se konalo v Uherském Hradišti.

Všeobecné přepravní podmínky pro pravidelné lety dopravce (dále jen „přepravní podmínky dopravce“, ve znění uvedeném dopravcem na adrese http://www.smartwings.net/obsah_p_p.php?hlavni=38&id=45&popis=77#9 k 12.6.2007) stanovují podmínky pro odklonění letu od jeho trasy. Hovoří se v nich o možnosti odklonění letu "z důvodů mimo naši [dopravce] kontrolu, kdy dopravce není schopen přistát na letišti místa určení a odchýlí se od trasy tak, že přistane na jiném letišti". Je zřejmé, že toto ustanovení nezakládá oprávnění k odklonění provozovaného charterového letu od trasy, nevyskytnou-li se důvody (jsoucí navíc mimo kontrolu dopravce!), které by bránily přistání na letišti místa určení. POKUD TEDY ŽÁDNÉ TAKOVÉ DŮVODY NEEXISTUJÍ, NENÍ DOPRAVCE OPRÁVNĚN ZMĚNIT ani CÍLOVOU DESTINACI, ani VÝRAZNĚ ZMĚNIT TRASU LETU tím, že během letu dojde k mezipřistání, které se o takové důvody nikterak neopírá.

V případě letu QS1011 byly na displeji u příslušného odbavovacího oddělení v letištní hale letiště Řím, Fiumicino oproti údajům uvedeným na obou zakoupených letenkách (destinace PRAGUE) uvedeny dvě destinace, a to „UHERSKE HRAD“ a „PRAGUE“. K odchýlení od původní letové trasy tak dopravce přistoupil ještě před startem letadla. Z dotazu vzneseného na Letiště Ruzyně vyplynula skutečnost, že v čase 21:40-0:20 neexistovala ŽÁDNÁ překážka, která by bránila přistání letadla na letišti Ruzyně. Zakoupený charterový let byl tedy odkloněn Z VLASTNÍHO ROZHODNUTÍ DOPRAVCE (je možné pouze spekulovat o tom, zda bylo motivováno snahou po maximalizaci zisku či snahou o zajištění propagace jména firmy prostřednictvím následné medializace letu na trase Kunovice-Praha při minimálních nákladech).
V letadle byli pasažéři posádkou vyrozuměni o plánovaném mezipřistání na letišti Kunovice. Toto mezipřistání bylo zdůvodněno tím, že na palubu letadla přistoupí další pasažéři. Posádka letadla ovšem žádným způsobem nevysvětlila (a nereagovala ani na dotazy vznášené pasažéry či jejich stížnosti), PROČ TITO PASAŽÉŘI MAJÍ BÝT PŘIBRÁNI a PROČ NAMÍSTO CHARTEROVÉHO LETU ŘÍM-PRAHA, BYLA TRASA LETU ZMĚNĚNA NA TRASU ŘÍM-KUNOVICE-PRAHA. Pasažérům tedy nejenže nebylo nabídnuto vysvětlení, které by se opíralo o podmínky, jež samotný dopravce stanoví v přepravních podmínkách, cestujícím nebylo předloženo vůbec žádné vysvětlení!!! Posádka letadla tedy nejenže nejednala v souladu přepravními podmínkami dopravce v rámci ustanovení týkajících se možností odklonění letu, ale chovala se také velmi přehlíživě, až urážlivě ke svým klientům.
Důvěru v leteckou společnost snižovala také skutečnost,, že kapitán letadla opakovaně uvedl chybné údaje o letu, jež následně korigoval (rychlost letadla, území státu, které letadlo přelétává, několikrát se změnivší údaje o očekávaném zpoždění letu – ačkoli nedošlo k žádné další události, která by vedla k tomu, že se odhadované zpoždění dále zvýší). Tato skutečnost budila dojem značné neprofesionality posádky letadla a vyvolávala v účastníkovi letu další pochybnosti o tom, že se obrátil na důvěryhodného dopravce.
Místa pro cestující odlétající z Říma byla dopravcem vyhrazena v zadní části letadla, před sedadly pasažérů sedícími nejvíce vpředu byla umístěna látková zástěna. Průchod touto zástěnou nacházející se v uličce letadla byl personálem letadla střídavě zavírán a otevírán, patrně s ohledem na letové předpisy týkající se použití zástěny. Nicméně po přistání na letišti Kunovice byl průchod uzavřen, tak aby byli nově přistoupivší pasažéři odděleni od pasažérů letících z Říma. Během CELÉ DRUHÉ ČÁSTI LETU (tedy nikoliv pouze při startu a přistávání, jak je obvyklé), tj. od mezipřistání na letišti Kunovice do přistání na letišti Ruzyně, bylo s odkazem na „bezpečnost a pohodlí“ značně utlumeno, osvětlení na palubě letadla, jako kdyby posádka letadla musela přistupovat k nějakým krizovým letovým opatřením. K žádné zvláštní či obtížné letové situaci s ohledem na dobré meteorologické podmínky se ovšem patrně neschylovalo a toto opatření bylo z hlediska bezpečnostních důvodů neopodstatněné. Rovněž lze pochybovat o pohodlí, neboť řadě cestujících toto opatření letový komfort spíše snížilo. Světla tedy byla zřejmě utlumena z nějakého jiného důvodu. Je zřejmé, že záměrem posádky bylo, aby spolu obě skupiny pasažérů z nějakého důvodu nepřišly vůbec do kontaktu. Po přistání na Letišti Ruzyně bylo pasažérům cestujícím odlétajícím z Říma umožněno vystoupit teprve v momentě, kdy již všichni cestující přistoupivší na letišti Kunovice letadlo opustili. Tato skutečnost cestující dále zdržela a celkový letový komfort tak byl chováním posádky letadla narušen také po přistání letadla na Letišti Ruzyně. Cestující odlétající z Říma se s druhou skupinou pasažérů tedy vůbec nesetkali, a to ani v prostoru pro odběr zavazadel, cestujícím odlétajícím z letiště Kunovice byl patrně zajištěn jiný způsob dopravy z plochy letiště k letištní budově.
Řadě pasažérů odlétajících z Říma ovšem ani přesto neuniklo, že pasažéři přistoupivší na letišti Kunovice byli patrně členy sportovního klubu. Toto pozorování jen potvrzuje skutečnost, že podle zpráv prezentovaných v médiích (např. deník Sport 16.4.) byl dne 15.4. vypraven letecký speciál pro SK Slavia Praha z letiště Kunovice do Prahy. Tuto službu pro SK Slavia Praha zajistitl sponzor tohoto klubu (deník Sport 16.4.), sponzorem tohoto sportovního klubu je letecká společnost Smart Wings (http://www.slavia.cz/index2.asp, http://www.smartwings.com/partners.php). Tímto „leteckým speciálem“ byl ve skutečnosti právě pravidelná linka Řím-Praha, jež byla „operativně“ odkloněna. V důsledku mezipřistání na letišti Kunovice byl zakoupený charterový let opožděn. Namísto plánovaného přistání 15.4. ve 23:40, letadlo přistálo 16.4. v 0:50. Tato skutečnost byla uvedena i na displeji identifikujícím let u pásů pro odběr zavazadel. K překvapení cestujících ovšem byly pro specifikaci letu uvedeny tyto dvě destinace: „ROME“ a „PRAGUE“, jakákoli zmínka o mezipřistání na letišti Kunovice („UHERSKE HRAD“) ovšem na displeji zcela chyběla (ačkoli na palubě letadla byla kapitánem letu opakovaně uváděna).
Přepravní podmínky dopravce uvádějí možnost změny času odletu a příletu, nicméně dopravce zároveň uvádí, že "dopravce učiní veškerá nezbytná opatření, aby se vyhnul zpožděním při přepravě cestujících i jejich zavazadel". Je zřejmé, že v případě zakoupeného charterového letu takto dopravce rozhodně nekonal, naopak odklonil neodůvodněně let z jeho trasy a ke zpoždění vlastním (a přepravními podmínkami neodůvodnitelným) rozhodnutím bez jakýchkoli pochyb sám aktivně a vědomě přispěl. Dopravce tak jednal v rozporu také s tímto předpisem přepravních podmínek. Došlo tak ke zpoždění letu, které sice podle přepravních podmínek dopravce, respektive ani podle nařízení Evropské Unie /EC/ 261/2004 patrně nelze považovat za „nepřiměřené“ (2 hodiny v případě letu do 1500 km, viz http://www.smartwings.com/pdf/es261-2004_czech.pdf) nicméně řady pasažérů se i tak citelně dotknul, neboť přílet na Letiště Ruzyně se uskutečnil v nočních hodinách a řada cestujících byla nucena využít taxislužby, namísto veřejné dopravy, což bylo spojeno s dalšími neočekávanými výdaji. Tento výdaj cestujícího přitom vyplývá z porušení přepravních podmínek dopravce.
 
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Eddie75 (OK-PJM) Zobrazit celý strom14. 10. 07 v 21:27
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom14. 10. 07 v 21:34
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Premek Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 11:29
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Premek Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 11:40
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Luděk Ch. Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 12:50
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Hippo Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 13:01
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Luděk Ch. Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 13:17
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Hippo Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 13:43
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Teflon_490 Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 13:45
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 13:22
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Luděk Ch. Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 13:48
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 14:04
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Luděk Ch. Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 14:17
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Premek Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 13:36
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Luděk Ch. Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 14:15
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Premek Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 14:31
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Hippo Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 08:24
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 09:13
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Kubikula Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 12:38
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Balooo Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 15:15
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Jirca Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 16:05
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Premek Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 16:30
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Fero Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 19:18
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom15. 10. 07 v 19:21
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ