Chlapi, v čem je problém?
1.) VFR volně do FL095
Lítat VFR výše už skoro není ani zábava, o nějaké spolehlivosti srovnávací navigace bych taky řekl lze s úspěchem pochybovat. Krom toho, většina malých letadel to má stejně jako výkonový strop.
2.) RNP5 nad FL095
Tady už vůbec nechápu o co jde...
Z definice je RNAV jakékoliv zařízení, které je schopno v daných limitech vést letadlo po naplánované trati za pomoci externích, interních nebo obojí kombinujících navigačních prostředků. Pro splnění standardu RNP5 pak platí, že letět po trati znamená být +/- 5nm od její osy po dobu 95% letu. Tyto standardy splňuje kdeco - VOR/DME, DME/DME, TLC (Rho-Theta, který pouze vytváří phantom station na základě získané VOR/DME), LORAN C, OMEGA, INS, IRS, GPS. Nikde není řeč o nutnosti autopilota ani nějakého příliš sofistikovaného vybavení. Nebo to všichni lítáte jen VOR to VOR ? |
|