Trošku tu mícháte všichni pár nesouvisejících věcí dohromady. Takže si to shrňme:
Od toho listopadu bude platit že:
a) VFR může bý plánován (krom několika výjímek) až do FL195.
b) VFR nad FL95 musí! létat po tratích ATS. Nikoliv že může, ale musí (to platilo i teď)
c) Požadavek na RNAV vybavení platí pro všechna letadla letící nad FL95 po tratích ATS.
Když si dám tedy tyto dvě věci dohromady, tak mi z toho jednoznačně vyplývá, že pokud chci letět v české republice za VFR nad FL95, musím plánovat po tratích ATS a musím být schopen prostorové navigace. Pokud tohoto schopen nejsem, tak musím svůj let naplánovat pod FL95 a tam si (pokud poletím mimo omezené prostory atd...) můžu letět jak chci. To ale víceméně není žádná velká změna, to platilo i dřív, pouze dříve šlo ještě nad FL95 letět bez RNAVu po W32 a to je to co se teď ruší. |
|