| | Re: Re: Gyro drift... 15. 6. 2006 / 16:11 | |
| | Kazdy gyro kompas se casem rozhodi. Jak jiz bylo receno, je to hlavne diky vnitrnimu treni v zavesech.
Jinak kompas ovlivnuje inklinace, deklinace a deviace. Kazdou tuto hodnotu mas vzdy danou. Inklinace se koriguje zavazickem na strelce kompasu ( na severni polokouli se dava na jizni cast), deklinaci mas danou v mape pro urcite misto. A deviace ja vec kovovych casti v letadle a je zmerena pro konkretni letadlo. Mas to vzdy na stitku v letadle pod kompasem a s tim se vzdy pocita. Kompas je zakladni navigacni pomucka a kdyz znas ty vsechny chyby a umis s nimi pocitat, tak neni duvod mu neverit... A v FS ti to stejne k nicemu nebude. Tam je zemepisny kurz bran stejne jako magneticky.
Jinak se v letadle kompas nejvice rozchazi se skutecnosti pri letu na vychod nebo zapad, kdyz akceleruje nebo decelerujes. Pak ukazuje bud zatacku na sever a nebo na jih... Timhle se hodne zaobiraji otazky z general navigation na UCL. |
| |
|