| | | Gyro drift... 15. 6. 2006 / 13:20 | |
| | Pouzivate nekdo tuto vecicku v FS? Tusite jak to chodi v realu? Ja jsem ji nedavno aktivoval a jake bylo prekvapeni, kdyz se mi rozladil i magnetikcy kompas stejne jako radiokompas na sloupku letadla. To asi neni dobre.Je to chyba MSFS, nebo jsem ten neznalec ja ;o) ? Pokud nekdo vite jake duvody a jak casto se rozladuji kompasy v letadlech, muzete osvetlit.Diky |
| |
|
| | | Re: Gyro drift... 15. 6. 2006 / 14:31 | |
| | Magneticky kompas se ti rozladit nemuze (teda pokud nenosis v kapse magneticke predmety). To je jedina vec na kterou se muzes spolehnout. Rekneme v Cessne to funguje tak ze mas kompas magneticky na sloupku a pak jeste jeden stabilizovany pomoci gyroskopu. A tenhle stabilizovany se ti zacne casem rozchazet s tim magnetickym. Tvym ukolem je potom ve vodorovnem letu seridit ten gyroskopicky stabilizovany s tim magnetickym aby se ti nestalo ze poletis nekam jinam nez chces - pouzivaje ten stabilizovany. Proste to musis v pravidelnych intervalech (kazdych 10 minut) kontrolovat. Proc se to rozchazi ti urcite rekne nekdo chytrejsi, nejsem zadnej fyzik.
Vita |
| |
|
| | | | Re: Re: Gyro drift... 15. 6. 2006 / 15:19 | |
| | | |
|
| | | Re: Gyro drift... 15. 6. 2006 / 15:55 | |
| | Cital som, ze gyroskopy sa v skutocnych lietadlach v urcitych casovych intervaloch kalibruju. A magneticky kompas vraj nie je velmi spolahlivy, jeho chyba zavisi od roznych okolnosti, napr. poruchy mag. pola, atmosfericka cinnost. A ked letis smerom na juh, tak ta chyba je relativne najvacsia, teda asi na severnej pologuli. Je taka hlaska, ze ked vojdes do kokpitu a obaja piloti sustredene pozoruju magneticky kompas, tak je padny dovod na paniku (asi nic ine nefunguje, aspon tak som to pochopil). |
| |
|
| | | | Re: Re: Gyro drift... 15. 6. 2006 / 16:07 | |
| | ve skutecnych ano ale v tech velkych, dopravnich, se pravidelne kalibruji (kalibruji svou polohu atd)
hlavne, pouzivani magnetickeho kompasu chce obcas hodne nervy a scot na palube, protoze musis pripocitavat vselijake odchylky, navic musis pocitat s tim, ze pri zrychlovani/zpoímalovani se (pri letu "spravnym" smerem) kompas zblazni uplne (je dobre hodnoty odecitat v dobe, kdy letis konstantni rychlosti) a dalsi hnusne vychyty... |
| |
|
| | | | Re: Re: Gyro drift... 15. 6. 2006 / 16:11 | |
| | Kazdy gyro kompas se casem rozhodi. Jak jiz bylo receno, je to hlavne diky vnitrnimu treni v zavesech.
Jinak kompas ovlivnuje inklinace, deklinace a deviace. Kazdou tuto hodnotu mas vzdy danou. Inklinace se koriguje zavazickem na strelce kompasu ( na severni polokouli se dava na jizni cast), deklinaci mas danou v mape pro urcite misto. A deviace ja vec kovovych casti v letadle a je zmerena pro konkretni letadlo. Mas to vzdy na stitku v letadle pod kompasem a s tim se vzdy pocita. Kompas je zakladni navigacni pomucka a kdyz znas ty vsechny chyby a umis s nimi pocitat, tak neni duvod mu neverit... A v FS ti to stejne k nicemu nebude. Tam je zemepisny kurz bran stejne jako magneticky.
Jinak se v letadle kompas nejvice rozchazi se skutecnosti pri letu na vychod nebo zapad, kdyz akceleruje nebo decelerujes. Pak ukazuje bud zatacku na sever a nebo na jih... Timhle se hodne zaobiraji otazky z general navigation na UCL. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Gyro drift... 15. 6. 2006 / 16:19 | |
| | Ja jsem si zapnul tu fukci GYRO DRIFT ve FS a rozladil se mi i komaps magnmetickej. Stava se to i vam, nebo to je jen ma chyba v onom konkretnim letadle? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Gyro drift... 16. 6. 2006 / 00:13 | |
| | To s tím nemá nic společného - rozhození magnetického kompasu je způsobeno tím, že neletíš ve stabilním vodorovném letu, na střelku pak působí fůra dalších vlivů - např. mění se směr procházení siločar střelkou, nebo se projevuje setrvačnost, atd.... a kompas pak ukazuje nesmysly. Magnetickým kompasem se jde řídít pouze pokud letíš rovně a je už stabilizovaný. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Gyro drift... 16. 6. 2006 / 09:32 | |
| | Marky to vim,ale samozrejme mi ten magnetickej ukazoval v ustalenem letu, nebo i na zemi stejnou odchylku, jako gyro. Jak to tak vypada nikdo o tom nic nevi, ze by FS-ka mela tuhle chybu a tak to byla asi chyba jen toho letadla. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gyro drift... 16. 6. 2006 / 14:25 | |
| | Jen bych doplnil že například Flight1 v readme u jednoho éra (tuším Conquest II) vysloveně psalo nezapínat gyro drift.Takže nějaký neblahý vliv v závislosti na zpracováni éra to asi mít bude. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Gyro drift... 16. 6. 2006 / 00:15 | |
| | FS rozlišuje mezi zeměpisným (true) a magnetickým kurzem. Doporučuju vyzkoušet např. v severní kanadě, tam je to kŕásně znát, deklinace je třeba i 20 stupňů |
| |
|
| | | | Re: Re: Gyro drift... 15. 6. 2006 / 22:24 | |
| | Musim suhlasit mag kompas hnusny hlavne LZTT. Tas sa mi za hnusacisko jeden odchiluje o 90° Ze by to bolo tymi Tatramy? Ja asi zacnem strielat |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Gyro drift... 16. 6. 2006 / 00:10 | |
| | Na LZTT za ty budou spíš moct železárny |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Gyro drift... 16. 6. 2006 / 15:58 | |
| | Železiarne? LZTT? Tam nejké sú? ) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Gyro drift... 16. 6. 2006 / 16:19 | |
| | Kto ví co tych kopcoch je |
| |
|
| | | Re: Gyro drift... 15. 6. 2006 / 16:33 | |
| | kompasy se nerozlaďujou.Kompasy slaďujou.A v obecných AK každý jaro při technickém víkendu. |
| |
|
|