| | Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA 4. 5. 2006 / 13:41 | |
| | Tak ja jen upřesním finálně podle předpisů jak je to u nás, tedy žádné FAA, ale pěkně L10/II.
5.2.1.7.2.1.1 V radiotelefonii se musí k označení
letadla použít některého z těchto typů volacích znaků:
Typ a) – skupina písmen a/nebo číslic, odpovídající
poznávací značce letadla, nebo
Typ b) - radiotelefonní označení provozovatele letadla,
za kterým následují poslední čtyři znaky poznávací
značky letadla, nebo
Typ c) - radiotelefonní označení provozovatele letadla,
za kterým následuje označení letu.
Poznámka 1: Označení výrobce letadla nebo
označení typu letadla může být použito jako
radiotelefonní prefix volacího znaku typu a).
Poznámka 2: Radiotelefonní zkratky leteckých
provozovatelů, uvedené v bodech b), a c), jsou
obsaženy v publikaci ICAO "Zkratky leteckých
provozovatelů, leteckých úřadů a služeb", Doc. 8585.
Poznámka 3: Libovolný počet výše uvedených
volacích znaků je možno uvést v Poli 7 letového plánu
ICAO jako identifikaci letadla. Instrukce pro
vyplňování letového plánu jsou uvedeny v PANS -
RAC, Doc. 4444.
Všiměte si pozorně, že pravidla kterými se řídíme jsou
i) tento volací znak odpovídal jedné z možností A,B,C
ii) tento volací znak byl zapsán do pole 7 letového plánu
iii) pokud použijeme radiotelefoní zkratku provozovatele, můžeme pro účely létání na IVAO seznam z dokumentu 8585 rozšířit o zkratky VA
Ti co mají předpis L10/II po ruce si dále mouhou všimnout že se nikde neváže způsob používání volacího znaku na pravidelnost/nepravidelnost/obchodní let/soukromý let/typ letada či cokoliv jiného. Tohle říká předpis a tak se tomu děje i v reálném světě, příkladů už v tomhle vlákně zažilo až až.
Závěrem upřesnění několika častých omylů:
a) Provozovatel nerovná se letecká společnost. Provozovatel klidně může být aeroklub, soukromá osoba, armáda a každý může, ale nemusí (po splnění určitých podmínek) si u ICAO zaregistrovat volací znak.
b) Obchodní let nerovná se (pravidelný) linkový let. Obchodní let klidně může být charter a nebo dokonce vyhlídkový let nad nejbližší hrad.
c) General aviation nerovná se malá letadla, leckterý bizjet překoná vším (včetně velikosti) některá létadla některých dopravců - zase ale klidně může být letem komerčním i nekomerčním...
Když to shrnu, nemíchejme hrušky s jabkama a pokud někdo má volačku v pořádku podle nejvýše uvedených kritérií, nespojujme to nijak s dalšímo body jeho FP, neb to opravdu spolu nemá nic společného |
| |
|