| | Re: Volacky a IVAO 4. 5. 2006 / 10:37 | |
| | Jinak pokud tedy mohu přispět v obecné rovině k tomuto tématu, tak jde o to, že ač se IVAO snaží k reálnému světu přiblížit co nejvíce, tak je to pořád jen svět virtuální. Proto je fungování VA diametrálně odlišné od fungování real VA a z toho vyplývající rozdílné používání volaček. Proto se může stát a i se tak děje, že pod volačkou např. BHA410 může letět jak dopravák typu MD-80, tak menší L-410 i třeba C-421. Jsem členem VA a chci její barvy "hájit" kdykoli je to jen možné. Už vůbec pak nekze spojovat (bylo to již dříve zmíněno) použití volačky a let za VFR nebo IFR,; podle mě to nesouvisí vůbec nijak. Na druhou stranu je pak spousta lidí, kteří prostě ve VA registrovaní nejsou a nejspíš nikdy nebudou a tudíž používání takovýchto volaček nemají za potřebí (jakkoli jim v tom asi těžko někdo zabrání) a tak prostě lítají pod imatrikulací. Jakou si zvolí je čistě na nich, ale jistá pravidla by při tom dodržovat měli, ale to už je trochu jiné téma, které tady na Periskopu bylo již několikrát probíráno.
Shrnuto a podtrženo, je používání volaček na IVAO vázáno více na osobu pilota než na typ prováděného letu či konkrétní letadlo, i když osobně třeba když já létám VFR tour zatím se Z-142, tak pod imatrikulací (OK-MKA) a to jen proto, že mi to letím jako pro plnění svých privátních ukolů a ne za VA (Adame promiň ), než že by to tak mělo být.
PS: a ještě je tu např. VA Aviatik (Virtuální aeroklub), kde naopak je většina letadel sportovních a letají tak pod volačkou AVPxxx.... |
| |
|