Tak som si precital cely tento strom a doslo k par nepresnostiam, ktore sa pokusim nejak vysvetlit, nevravim vsak, ze viem vsetko .
Lietadlo musi byt vybavene radiostanicou. To plynie priamo z predpisu bez toho neprejde imatrikulaciami. Dokonca, u vacsiny blanikov je radio LS5 tak tam musi byt patricny pocet krystalov so spravnymi frekvenciami. Pilot vlecnej a vetrona normalne medzi sebou komunikuju na rovnakej frekvencii samozrejme. Osoba startera sa teraz uz moc nevyuziva, je to skor nejaky historicky prezitok, vynimku snad tvoria velke akcie, kde je dolezite aby bol na freq. klud a nie aby sa tam niekto vykecaval. To vsak musi byt parta hodne zohranych ludi aby nestalo, ze po pristati na vas mieri vilga. Pilot vetrona po vypnuti zahlasi "xxx-volacka vlecny vypnute" verte mi, ono to nie vzdy je citit. U Z226 a 142 mozno, zoberte cmeldu alebo nieco podobne a ani neviete, ze nieco mate za chvostom. Po vypnuti vlekar vali dole, no nie za kazdu cenu. Existuje obalka a aj motor treba zachladit- hlavne v lete a u 142.
Co sa tyka vyskoveho prevysenia, tak aktualne platny slovensky rekord je nieco cez 10km, aspon myslim. Ak ma pamat neklame, nechce sa mi to hladat bol zalietnuty v Spiskej novej Vsi na blaniku, samozrejme s kyslikom. U nas v LZMA lietame vlnu takisto velmi casto. Mame nevyhodu, ze sme v letovej ceste. No vsetko sa da vykomunikovat priamo s Bratislava control, pokial tam sedia rozumni ludia. Potom nic nebrani dosahovat vysky 6000m+. Uz kopa ludi si prisla k nam porobit vyskove diamanty.
Tak to by bolo asi vsetko. Za dlzku sa ospravedlnujem a aj za pripadne chyby. Cital som to po sebe, no mohli tam este nejake ostat. |
|