FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem... Jeden příspěvek | Celý strom
Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   25. 3. 2006 / 13:01
lulinak
vyrovnavaci rotor po doteku se zemi jaxi prestal vyrovnavat a deje se tohle... jinymi slovy pilot to bohuzel nezvladl, pocasi nejni nic extra...

http://home.tiscali.cz/coolmart/pumacrash.wm
 

Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   25. 3. 2006 / 13:06
PjSky   
sakra... a pak se dejte k vysadkarum...
me se libi jak duchapritomne ten upadnuvsi vojak zacal metat pryc.. otazka je, jestli ho pak nechytil rotor... neni k tomu nejaky popisek?
 

Re: Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   25. 3. 2006 / 17:08
Orbith AVP4MP   
výsadkáři obvykle jen zvlétávají
 

Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   25. 3. 2006 / 13:09
Orbith AVP4MP   
ouuu nechtel bych bejt ani jednim clovekem vevnitr.Nevite jestli to prezil ten co se zachyt za kolo a pak odlitl??Jinak takhle to vypada obvykle,kdyz pristavam v FS s vrtulnikem
 

Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   25. 3. 2006 / 13:21
Rozšafín Ctibum   
Rozebral jsem to v Premieře...toho člověka to šlehlo po kebuli...dokonce jedna z částí rozpadající a odlétavající vrtule není vrtule, je to kus toho člověka

měl taky kurev...kou smůlu, že začal utíkat přímo do místa, kam právě dopadala ta vrtule. Až večer přijedu domu, hodim sem nějaké obrázky :-/
 

Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   25. 3. 2006 / 16:40
kuma   
Předně je to fuj. Vždycky, když dojde k havárii létavce s tagickými ásledky (ale u autohavárií to není jiné). Je mi líto zmařených životů - a v přímém přenosu je to fuj...

Ale jinak se mi to zdá divný, IMHO myslím, že u žádného mixéru a už vůbec ne u Pumy nedojde k destrukci vyrovnávacího rotoru poté, co (zjevně lehce) brkne ocasním nosníkem o zem - většina má ostruhu (a ta se nezlomí zas hned tak). Jistě - není tam vidět a konečný efekt - nekontrolovatelná rotace - na destrukci V.R. ukazuje.

Potom - nejsem vrtulníkový pilot, ale myslím, že to fakt ten chudák nezvládl, protože když byl vrtulník kolečkama skoro na zemi, před sebou hafo místa a celá bedna se začínala točit (musel už před tím vědět, že neraguje na pedály) - než dostávat vrtulník zase do vzduchu, IMHO, asi měl spíš srazit kolektiv na zem a vypnout přípusti k motorům, rychlý zatažení za rotorovou brzdu by zmírnilo rotaci trupu a asi to nemusel bejt takovej brutál...
 

Re: Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   25. 3. 2006 / 17:05
Hunter
vypadá to spíš na mechanickou závadu, nebo na chybu pilotáže, ale nemůžu si představit střet vyrovnávacího rotoru a země zrovna u Pumy... viz foto
11705 B / 190 x 300 / 1.JPG
 

Re: Re: Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   25. 3. 2006 / 17:12
MAV
Je to tak, každý vrtulník je konstruován tak, aby nikdy nedošlo k dotyku vyrovnávacího rotoru se zemí, vždyť už i Bell za války v Koreji měl ochranu pomocí vytvarované tyče/trubky nebo něčeho podobného...
 

Re: Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   26. 3. 2006 / 14:59
j.s.
V záběru to zrovna bohužel není, ale dost možná to "brnknutí" nebylo zase tak lehké. Vzhledem k pasažérům (podle vybavení asi zásahová jednotka) mohlo jít původně o rychlý výsadek s okamžitým startem vrtulníku. V poslední chvíli pilot možná zjistil, že přibližovací rychlost je příliš velká a přitáhnul. V jednu chvíli je vidět značný podélný náklon, kdy pravděpodobně došlo ke střetu ocasního rotoru se zemí. Když se obrázek celého vrtulníku otočí přibližně do úhlu náklonu v okamžiku dosednutí, je zřejmé, že ke kontaktu ocasní části zřejmě došlo.
Co se týče následného vzletu, spíš než záměr pilota to mohla být kombinace odskočení vrtulníku vlivem vyšší vertikální rychlosti při dosednutí a zvýšení výkonu na hřídeli hlavního rotoru následkem destrukce ocasního rotoru.
Ocasní rotor ubírá část výkonu motoru a projevuje se to i při běžné pilotáži, hlavně při otáčení ve visu. Podle toho, zda při manévru ocasní rotor kroutící moment hlavního rotoru překonává (odebírá více výkonu motoru) nebo jej využívá (odebírá méně), vrtulník buď klesá (první případ) nebo stoupá (druhý případ) a pilot musí tuto konstrukční vlastnost korigovat přitažením nebo povolením kolektivu.
Po destrukci ocasního rotoru jde prakticky veškerý výkon motoru na hlavní rotor a výsledek je stejný jako přitažení kolektivu.

Ano, správnou reakcí by jistě bylo úplné povolení kolektivu a vypnutí motorů, ale tam člověk nemá tolik času zjistit, co se vlastně děje a proč a jak na to správně reagovat.
Jinak ta rotorová brzda by to jen zhoršila, zlepšila by totiž přenos kroutícího momentu hlavního rotoru na trup vrtulníku, takže by se roztočil ještě víc.
11674 B / 600 x 266 / p1.jpg
20301 B / 566 x 420 / p2.jpg
 

Re: Re: Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   26. 3. 2006 / 15:07
Serž   
kdyz se podivate na druhou fotku a vezmete pomer delky od cumaku k hlavnimu podvozku a od hlavniho podvozku dal tak mi pripada ze vyrovnavaci rotor musel byt aspon pul metru pod zemi. mozna se tim zrusila hridel, pak se vyrovnavaci setrvacnosti tocil ale uz bez ucinku
 

Re: Re: Re: Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   26. 3. 2006 / 19:29
Hoplite
Chlapi, a virovy prstenec na rotore vam nic nehovori??
 

Re: Re: Re: Re: Re: Bacha na úhel při přistávání s vrtulníkem...   26. 3. 2006 / 19:58
Serž   
ne, kde se to da stahnout?
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ