Je to tak jak říkáš, námrazový VmHB 0 se při přistání skutečně nenastavuje, místo toho se zelený bug přešoupne levou stranou okolo celého rychloměru na hodnotu VmHB 30 (nebo u novějších verzí 35). Znamená to minimální rychlost pro High Bank na klapky v přistávací konfiguraci. Je 5kts pod Vapp.
Namrazovou rychlost VmHB 0, kterou při vzletu označuje zelený bug, je ale třeba dál hlídat, není to však takový problém, je jen pár knotů nad námrazovou Low Bank rychlostí, tedy nad červeným bugem označujícím VmLB 0. Najde se ve Speed Bookletu.
Je to podobná situace jako s bílým bugem, který podle aktuálních podmínek (NORMAL x ICING) znamená VmLB 0 pro normal a VmLB 15 pro icing. Když ale potřebuju příslušnou normální hodnotu VmHB 0 musím opět juknout do bookletu. A když chci znát námrazovou VmHB 15, musím se podívat do QRH. Vysvětlím v dalším odstavci.
Za určitých podmínek je třeba znát hodnotu VmHB 15 pro normální i námrazové podmínky, konkrétně při přiblížení okruhem (circle to land), kde se minima dělí podle rychlosti. Tahle hodnota ani ve Speed Bookletu není. Protože se to létá na klapky 15 (plné se dají až při dotáčení finále), a onou zlomovou rychlostí pro určení minim je 135kts, je třeba se podívat do zvláštní tabulky v QRH (Quick Reference Manual, kde jsou mimo jiné nouzové check-listy). A když je VmHB 15 nad 135kts, musí se vzít větší minima. Nojo, rychlosti na ATR, to je celá věda |
|