| | Re: Re: Re: Re: Re: Dotazek - jak spocitat V1, Vr, V2 bez moznosti derate tahu u LVD767 ? 11. 3. 2006 / 23:04 | |
| | Ne tak úplně, FMC zdaleka nemá údaje o všech překážkách pro určení EFP (Engine Fail Procedure). To může ve svém důsledku velice ovlivnit hodnotu kupříkladu PTOW (permissible take-off weight). Taková EFP se definuje nikoliv "standardně" jako na LKPR - v akcelerační výšce doprava na NER - ale jde o poměrně složitou konstukci, jak se vyhnout kopcům a ostatním překážkám. To s vyhlášenou délkou dráhy nemá co do činění. Z toho pak samosebou vychází ostatní výpočty. Příkladem je letiště v rovině a v horách, za jinak stejných podmínek vč. vyhlášené délky dráhy dostaneš rozdílné PTOW, poté ti můžou vyjít jiné hodnoty V1, Vr, V2 (a nezbyde ti třeba nic než provést Improved Climb). A FMC se přitom bude tvářit jako že nic. Příkladem takových omezení budiž LSZH, LQSA, UDYZ, LOWS... |
| |
|