| | Re: Re: Re: Dotazek - jak spocitat V1, Vr, V2 bez moznosti derate tahu u LVD767 ? 11. 3. 2006 / 17:50 | |
| | Trochu opožděně, ale přece:
FMC konkrétně na 737 může vypočíst V1, VR, V2, ale bere v potaz jenom hodnoty, které má, tzn. délku dráhy, hmotnost, teplotu, a možná ještě něco navíc. Rozhodně ale nebere v potaz třeba překážky v okolí letiště, kontaminaci povrchu a různé výkonové penalty (MEL, CDL...) . Navíc nevypočítá a neurčí co dělat při vysazení motoru mezi V1 a akcelerační výškou, tj. Engine Failure Procedure (kupříkladu v hornatém terénu to může být poměrně složitá procedura, třeba LSZH). Proto se hodnoty z FMS NIKDY neberou jako platné! Jejich význam je nanejvýš jako informativní pro porovnání (například extrémní rozdíl poukazuje na chybu ve výpočtu). Proto se dříve používaly tabulky vypočítané oddělením výkonů firmy, a v současnosti se (mluvím o ČSA) používá program EFRAS na těch našich notebookách, kam se zadají konkrétní hodnoty, a stroj vyplivne naprosto přesná čísla včetně hodnoty Assumed temperature. Těmito hodnotami se potom ty "originální" z FMC přepíšou.
Jiná věc je FS, tam se klidně hodnoty z FMC použít můžou, tedy já bych to alespoň asi dělal Z lenosti... |
| |
|