Protože má ATR jak známo profil křídla optimalizovaný pro dobrou ekonomiku, což ne zcela koresponduje s kvalitou letových vlastností, je velmi citlivá na námrazu. Nevydrží třeba to, co vydržel Turbolet. Proto se při zapnutí odmrazování, konkrétně rohů řídících ploch (HORN ANTI-ICING se to myslím jmenuje), se automaticky zmenší hodnota maximálního povoleného úhlu náběhu před aktivací stick-shakeru a následně stick-pusheru. Proto se zvýší i hodnota minimálních rychlostí bez klapek, i s nimi. Říká se jim námrazové rychlosti - icing speed. Signalizace posunutí prahové hodnoty úhlu náběhu pro stick-shaker je přes zeleně svítící tlačítko na palubní desce s nápisem Icing AOA (Angle of Attack). To zůstává svítit i po vypnutí odmrazování, musí ho stiskem vypnout pilot poté, co se přesvědčí, že je letadlo čisté, bez zbytků námrazy. V tomhle zimním provozu zůstává svítit často až do přistání. Pak se samosebou zyšuje i hodnota přibližovací rychlosti (Vapp). Před rokem, pln teorie z čerstvě absolvované typovky, jsem tu na tohle téma něco psal: http://flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=51578&lan=0&gr=0
Kdyby odkaz nefungoval, dej do vyhledávání heslo " ATR 72-500 Flight1 - AIRSPEED INDICATOR and BUGS " |
|