| | Re: Re: Jak na textury? 3. 3. 2006 / 10:50 | |
| | Strašně kouzelné pak je to, jak FS s texturama pracuje. Mám pocit že o tom jsme tady ještě nepolemizovali.... .-) moc pěkně provedené.. Má teze:
např. vliv denní doby (slunečního světla)
noc - noční textura
den - denní textura
svítání a soumrak - vezme noční a denní a prostě je inteligentně mixuje (takže světla v oknem nezhasnou hned ale pozvolna...)
kdykoliv - zohlednuje směr a intenzitu světla (bohužel zatím moc ne třeba reflektorů letadel apod..) a dle toho texturu ztmaví či zesvětlí.. prostě photoshop CTRL+L .-)
A z toho tkvý různé neduhy a zákeřnosti....
Např. když máš krabici (4 plochy + střecha) a použiješ třeba
- plocha 1 - jednu texturu
- plocha 2 - druhou texturu
- plocha 3 - mix textury 1 a 2
tak potom např. když svítí slunce na plochu 1 je tato část textury světlejší (fs engine ji zesvětlí), plocha 2 je ve stínu - tato část textury je tmavší (ztmaví).. a teď co ta plocha 3? no jak kdy ale někdy to pak dělá slušný zmatky (asi mi špatně počítá grafika .-))) a výsledek je jakýsi světelný mixmaš .-))) Tento defekt najdeš např. na mé scenerii krnova na afisácké věži, pokud se na ni budeš dívat z východní části letiště z betonových stojánek... Prostě celou tvorbu sem tam lítal jen v jednu denní dobu.. až časem sem posunul čas a koukal .-)) A stíny 3D objektů jsou taky někdy dost záhadné .-))
Z čeho plyne mé ponaučení např. pro každou plochu dělej solo texturu a moc nepoužívéj v rámci jedné nasvícené plochy více částí textur.. Samo vše v rámci jednoho polygonu (min 3 vertexy .-) |
| |
|