| | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd... 9. 2. 2006 / 15:24 | |
| | Ach jo... Dostal jsem se domů až teď a nestačím se divit, jak může někoho popudit taková "blbost"...
Pokud nemáš aspoň trochu zkušenostim s řízením letového provozu, budu ti to asi těžko vysvětlovat.. Pokusim se o to, ale nezaručuju úspěch.
Podle následujících priorit se snažím řídit. Netvrdim, že jsou řazeny ve správném pořadí, ale řekl bych, že svoje opodstatnění mají..
1) Nouzový provoz VFR/IFR
2) Konfliktní provoz IFR
3) Záchranka
4) Koordinace
5) IFR provoz (typy s minimum clean speed nad cca 180IAS)
6) Ostatní IFR provoz
7) VFR provoz
8) Letadla po textu
9) všechno, co se nikam jinam nevejde
Myslím, že 1-3 pochopí i ti naprosto nezainteresovaní do ATC.
IFR provoz s clean speed nad 180IAS je na 5. místě protože prostě se předpokládá, že je to relativně velké letadlo, s nepoměrně větší spotřebou, než např. BE58 apod., byť také IFR letadlo. Zastávám názor, že kvůli 10 lidem na palubě, nebudu brzdit, nebo nedej bože, holdovat dalších x set v jinejch, rchlejších, mašinách, když ten pomalejší v holdingu spotřebuje asi tolik paliva, co B737 při nahození... Nehledě na to, že za BE58, kterej se na finále kodrcá 130IAS (a to nemluvím o nějaký C172, ze který nedostaneš pomalu ani 100IAS), bych musel dělat na finále buď deseti-minutovej rozstup, aby ho nějakej bulík nesejmul, nebo menší, ale ty "rychlíky" bych musel krutě brzdit ze stejnýho důvodu. Což by pro ně bylo potažmo silně neekonomické... Takže, pro ujasnění. Nikoho od lítání neodrazuju, ale o prioritách si rozhoduje ATC a myslím si, že ve většině případů, budou se mnou kolegové souhlasit. Nehledě na to, že jsem x-krát na LKPR TWR v reálu zažil, že VFR provozu prostě ani nepovolili vstup do CTR. Prostě nejni snahou ATC vyhovět všem za každou cenu, ale nesrazit letadla. A čím míň se mu jich tam bude motat, tím je to pro něj snadněji proveditelné.
Nechci nikoho urazit, nebo se ho dotknout, tak to ani nebylo myšleno, jen mě asi málokdo dokáže přesvědčit, že tyhle priority, jak jsem je napsal, jsou ve špatným pořadí co se týče IFR a VFR, nebo rychlejch a pomalejch.. |
| |
|