Upřesním to s tím 2000 vs 7000. Cituji AIP:
7000 = nastavuje velitel letadla neřízeného letu VFR, vždy pokud nebylo stanovištěm ATS určeno jinak
2000 = nastavuje velitel letadla řízeného letu, vždy pokud nebylo stanovištěm ATC určeno jinak
tedy pokud by let VFR probíhal jako řízený (například v prostoru třídy C), a nebyl mu přidělen kód SSR , tak by pilot měl nastavit 2000 a ne 7000.
Jaký kód má nastavit velitel letu IFR pokud je neřízený AIP neřeší - logicky proto že u nás prostor třídy G sahá pouze 1000ft AGL a tak nízko IFR provoz nesmí - takže tato situace v LKAA nastat nemůže.
Když to tedy shrnu, tak:
Neřízený VFR (tedy to co děláme většinou všichni - VFR v CTRkach, regionálních TMA a mimo TMA do FL125) - 7000
Řízený VFR (tedy průlet TMA Praha nebo nad FL125 mimo TMA) - 2000
Řízený IFR (tedy jakýkoliv IFR v Čechách ) - 2000
Neřízený IFR - v Čechách nemůźe nastat |
|