| | Re: Re: Re: RealTrim v.1 3. 2. 2006 / 10:22 | |
| | Noo, myslim, ze spis plati to co jsi napsal jako prvni-"zajistis paku v te poloze, v jake chces". Normalne je cyklika u Mi17 tvrda, myslim ze se ale pretlacit a ridit vrtulnik, ale s pouzitim velke sily. Pokud chce pilot pohnout pakou, tak musi zmacknout palcem cudlik na leve strane cykliky. V praxi je to tak: Pilot leti rovne, cudlik ma pusteny a vrtulnik leti bez zasahu do cykliky. Kdyz chce zatocit, tak zmackne cudlik (odpor v cyklice zmizi a paka se pohybuje naprosto volne) a pohne cyklikou a uvede vrtulnik do pozadovaneho naklonu a cudlik pusti (paka zustane v te poloze ke ji trim zajistil). Vrtulnik pokracuje v naklonu ve kterem byl ve chvili vypusteni trimu. Tlacitko trimu je spojene i s pedaly tzn. Pokud je potreba pohnout pedalama, musi se zmacknout tlacitko trimu na cyklice.
Napr. u cvicneho vrtulniku Schweizer S300 funguje trim tak, ze pruziny umistene na pricne a podelne ose cykliky udrzuji cykliku ve zvolene poloze. Pouzitim kloboucku trimu menime tah pruzin a tim i polohu ve ktere je cyklika udrzovana. Takze napr. pri prechodu z visu do dopredneho letu nejdive potlacime cykliku a pote klubouckem nastavime odpor cykliky (a pruzim) na minimum.
U R22 je to tahlo ze stredoveho panelu a funguje pouze tak, ze pruzina odlehci tlak na cykliku potrebny pri doprednem letu. Pouziva se myslim asi tak od 60 kt. |
| |
|