FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 5. 12. 2024, svátek má Jitka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
RealTrim v.1 Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: RealTrim v.1   3. 2. 2006 / 08:41
MaPa   
Každé éro má 3 osy, podle kterých se může mota. Takže 6 stupňů volnosti. Podle těchhle 3 os se i řídí. Náklon křidélky, otáčení směrovkou a klonění výškovkou. Křidélka a směrovka se dají při záletu vyštelovat tak, že je to potom OK i pro následující lety. S výškovkou je problém v tom, že se u éra mění poloha těžiště podle toho, kolik pasažérů a nákladu je zrovna na palubě a jak je to tam rozmístěný.
Proto konstruktéři přidali na výškovku takovou malou výškovku, které se říká trimovací plocha (nemá nic společnýho s dynamickým vyvážením řídících ploch), která se ovládá další pákou - trimem.
Takže když máš třaba v blaníkovi plně obsazený obě sedadla urostlejma pilotama (aby to na přeskoku hezky svištělo), tak je blaník vlastně těžkej na hlavu a celou dobu bys ho ve vodorovným letu musel držet silou (tahem) za knipl. V tom případě si to dotrimuješ tak, že tu sílu na výškovku za tebe dělá ta přídavná ploška a ty nakonec máš v ruce neutrál pro vodorovný let bez křeče v ruce.
Opačně to bude, když mladá šestnáctiletá elementaristka poletí první sólo a bude vážit 45kg i s postelí. Tý pak nepomůže ani podužka plná olova, aby blaník letěl vodorovně. Prostě bude těžkej na ocas a kdyby ho nedotrimovala a pustila knipl, nejspíš se blaník sám dostane až na pádovku. Proto bude zcela samozřejmě trimovat obráceným směrem, aby se jí ručičky držící se kniplu zbytečně neunavovaly.
 
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ