Chlapi.Napíšu Vám základní body,které by bylo dobré dodržet a pak už všechno půjde jako po másle ))
1. Vybrat si letoun se kterým bude chtít dělat první kroky na IVAO a ten se pokud možno celkem slušně naučit ovládat ( zatím offline ).Pak na ostro už na to zase není tak moc času a budete zatíženi spoustou dalších úkonů.Hlavně trénovat zachycení ILS,lety podle VOR atp.
2. Na české divizi IVAO stáhnout a vytisknout si trénikový balíček hlavně frazeologii tu budete potřebovat pro veškerou komunikaci na IVAO ( asi zatím česky - později pak anglicky ). Dále je tam i český manuál na IVAP (odkaz) a pár dobrých rad,kterých nikdy není dost.
3. Stáhnout si mapy letišť ( zatím českých )a slušnost je mít i stažené scenerky těchto letišť.Bohužel toto většinou " bulíci ze západu " nemají a pak je s nima "hrozná sranda",když zablokují pojížděčky v domění,že už stojí u gate !!!!!Pozor na scenerku LKPR nesmíte šáhnout AFCADem jinak jí zničíte.Je udělaná přesně,tak prosím needitovat ))
4. Pořídit si nějaký intercom nejlépe sluchátka s mikrofonem pro hlasovou komunikaci s řídícím provozu ( k tomu je potom potřeba ten program TeamSpeak)
5.Zaregistrovat se na IVAu - bez toho Vám myslím nepůjdou stáhnout ty programy.
6. a za poslední Připojit se na nějaké u nás řízené letiště ( nezapomínejte za Vaší volačku v takovém případě ještě připsat _OBS pozorovatel ) a zaposlouchat se do cvrkotu , tedy pokud tam zrovna nějaký bude.A když je klid a vy vidíte na TS,že řídící nemá na frekvenci,žádné "ostré" letadlo,tak s chutí do toho a můžete se ho zeptat.Pozor slušností je,že když vidíte,že už se na frekvenci napojuje nějaké letadlo,tak počkat až si to s řídícím vyřídí. Jinak ostré dny jsou úterý ( bude i čtvrtek ) učební den je neděle. Tak naberte odvahu a hurá do oblak - čím více nás bude tím více je z toho příjemný pocit . )))))) |
|