Mno .. ja Ti na to odpovim .. mozna jinak, nez jsi cekal .... (podotykam, ze sam nevim, jestli neco proti tomu vfr litani Nea a spol neco mit nebo ne)
Pred ctyrma rokama ivao existovalo, vetisna ze soucasniku si tu dobu nepamatuje - jeste nevedeli ze neco jako ivao neexistovalo, litalo par lidi (doslova) par lidi, staff ve sve podobe prakticky neexistoval, resp. nevyvijel pratkticky zadnou cinnost. ve vzdusnem prostoru vladla "anarchie", neexistoval zadny systematicky trenink, az na nekolik jednotlivcu (asi tak dva) vsichni fungovali na zaklade toho co kde zaslechli u cizincu nebo to co se naucili pri offline letani od virtualni ATC.... prirovnal bych to k takovemu SSSR , tehdy by se nad VFR letem za dohlednosti 0 apod naprosto nikdo nepozastavil , vsichni bychom se tomu zasmali ..
... strih ...
pise se rok 2006, na IVAO lita obrovske mnozstvi lidi, staff je plne obsazeny a vyviji neskutecna kvanta cinnosti, ve staffu je rada lidi, kteri maji zkusenosti s realnym letanim ci ATC ...je systematicky trenink, pravidelne (a velice vydarene) hromadne akce, dodrzuji se predpisy (samozrejme to co ma smysl), leta se podle pravidel ....
to co se tu ted resi s obcasnou leteckou nekazni muselo zakonite nastat - nastal bod kdy se stav, kdy ivao byla tezka zabava stretava se stavem, kdy je to zabava ale existuji nejaka pravidla.... a zakonite nastane stret mezi temi , co to berou trosku vazne, a mezi temi co maji ivao jako zabavu bez nejakych dalsich konsekvenci, a obcas prijdou na pretres tyto situace... a je treba z nich vzit ponauceni, pokud z toho neco vzejde tak vydat treba divizni predpis o tom co kdy kde a jak v podobnych pripadech apod...
PS: proc by v zime muselo byt ero v hangaru? zimni letani je moooc krasne ... ale proste za tohohle pocasi bych radsi zustal v putyce .) |
|